عزاداری ایام فاطمیه از سال 1343 در بیت آیت‌الله درچه‌ای + عکس
کد خبر: 3693817
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

عزاداری ایام فاطمیه از سال 1343 در بیت آیت‌الله درچه‌ای + عکس

گروه جلسات و محافل ــ روضه خانگی خاندان درچه‌ای که از سال 1343 توسط آیت‌الله درچه‌ای برگزار شده و پس از فوت این عالم ربانی، فرزند ایشان، حجت الاسلام سیدمحمدجواد درچه‌ای راه پدر را ادامه داده، مانند سال‌های گذشته  10 شب، میزبان سوگواران بود.

روضه خانگی از سال 1343 در بیت آیت الله درچه ای+عکس

به گزارش ایکنا؛ مجلس روضه به مدت 10 شب به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در بیت مرحوم آیت الله موسوی درچه ای واقع در شهرری، روبری ابن بابویه(شیخ صدوق)، خیابان میرعابدینی از 24 بهمن ماه الی 3 اسفند ماه از ساعت 19 الی 21 برگزار شد.

در این مجلس روضه که ابتدا با تلاوت قرآن قاریان ممتاز آغاز می‌شد، حجت الاسلام عامری به مدت چهار شب، حجت الاسلام زنگنه به مدت پنج شب و نیز حجت الاسلام معرفت به سخنرانی پرداختند. همچنین، قرائت حدیث کساء و مداحی مادحین اهل بیت(ع) از دیگر بخش های این روضه با سابقه بود.

روضه خانگی از سال 1343 در بیت آیت الله درچه ای+عکس

این روضه خانگی از سال 1343 توسط آیت الله درچه ای در همین منزل برگزار شده و پس از فوت این عالم ربانی در سال 1384، فرزند ایشان، حجت الاسلام سیدمحمدجواد درچه ای راه پدر را ادامه داده و هرسال به مدت 10 شب میزبان نوکران حضرت زهراء(س) است.

در شب پایانی این مجلس که حجت الاسلام معرفت سخنران بود، وی با بیان اینکه این مجلس سرقفلی خاصی دارد و هرکسی اجازه تشرف پیدا نمی‌کند گفت: در این مجلس، علاوه بر اینکه ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است، یک نسبت خاصی با حضرت زهرا(س) دارد. خاندان درچه ای، منسوب حضرت زهرا(س) هستند و با نام ابناءالزهرا(س) معروف و مشهورند. حضرت آیت الله درچه ای بزرگ که استاد آیت الله بروجردی بوده، برای حقیر در مقوله رجال و علما شناخته شده بود. لکن بعدها در یک جریانی با مرحوم آیت الله سیدمحمدحسین درچه ای آشنا شدیم و مدت آشنایی سه ماه بود، اما به اندازه سی سال عمق پیدا کرد.

روضه خانگی از سال 1343 در بیت آیت الله درچه ای+عکس

حجت الاسلام معرفت با بیان اینکه امروز خاندان فقاهتی درچه ای، در شاخه سیدجواد، رنگ قرآنی گرفته است، حدیثی از حضرت زهرا(س) نقل کرد و گفت: «حُبِّبَ إلَىَّ من دُنياكُم ثَلاثٌ : تِلاوَةُ كِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ في وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ في سَبيلِ اللّه» حضرت زهرا(س) در حدیثی فرمودند: از دنياى شما محبّت سه چيز در دل من نهاده شد : تلاوت قرآن، نگاه به چهره پيامبر خدا و انفاق در راه خدا. سپس حجت الاسلام معرفت به شرح و تفسیر این حدیث نورانی پرداخت.

در پایان تصاویری از 10 شب مراسم روضه با حضور چهرهای قرآنی و علمای ربانی ارائه می‌شود.

 

 انتهای پیام

captcha