«فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد
کد خبر: 3693838
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

«فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد

گروه ادب ــ کتاب «فدک در تاریخ» اثری از آیت الله محمدباقر صدر از سوی حجت الاسلام ابوالقاسم حسینی ژرفا ترجمه شد.

جمعه///«فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد

به گزارش ایکنا، کتاب «فدک در تاریخ؛ پژوهشی در ولایت» یکی از آثار مهم و ارزشمند آیت الله محمدباقر صدر درباره تاریخچه فدک است که به تازگی از سوی مؤسسه امام موسی صدر، انتشارات دارالصدر منتشر شده است.
این کتاب که به زبان عربی بود از سوی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم حسینی ژرفا به زبان فارسی ترجمه شده و در پنجمین نمایشگاه کتاب دین در قم ارائه شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است؛ «این اشاره‌ای کوتاه به تاریخ آشفته فدک بود؛ تاریخی که روند مستقیمی ندارد و بر مدار یک قاعده نمی‌شود. در بیشتر موارد، هوس و آرزو سرنوشت فدک را رقم می‌‌زد و غرض‌‌ها و سیاست‌‌های حاکمان روزگار، وضعیت فدک را مشخص می‌‌کرد. با این حال، این تاریخ از میانه‌‌روی و درست‌‌کرداری خالی نبود و در برخی موارد فدک به صاحبان واقعی خود سپرده شد.
مسئله فدک در نظر جامعه اسلامی و سران آن، دارای اهمیتی بسزا بوده و از این رو، تصمیم‌گیری درباره آن به تناسب سیاست حاکمان تفاوت می‌کرده و به رویکرد عمومی خلیفه در برابر اهل‌بیت(ع) ارتباط داشته است. هر گاه خلیفه رویکردی سزاوار و اندیشه‌‌ای عادلانه داشته، فدک را به فاطمیان بازگردانده و هر گاه چنین نبوده، بازپس‌‌گیری فدک در ردیف نخستین کارهای خلیفه قرار داشته است.»

انتهای پیام

captcha