قوه قضاییه با برهم زنندگان امنیت مردم، قاطعانه برخورد کند
کد خبر: 3693888
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

قوه قضاییه با برهم زنندگان امنیت مردم، قاطعانه برخورد کند

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه از نیروی انتظامی به دلیل تدبیر و برخورد مناسب با اغتشاشگران در حادثه اخیر قدردانی می‌کنیم، تصریح کرد: قوه قضاییه باید با کسانی که می‌خواهند امنیت و آسایش مردم را خدشه‌دار کنند، براساس قوانین اسلامی برخورد قاطع و جدی بکند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌‍جمعه اصفهان، امروز جمعه 4 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: انجام کارهای واجب و پرهیز از کارهای حرام، زمینه رعایت تقوا در انسان است.
وی افزود: رفیق و دوست نادرست، انسان را از مسیر و راه راست دور می‌کند و در عین حال رفیق و دوست خوب نیز آدمی را به راه راست هدایت خواهد کرد، برهمین اساس در روایات مختلف، توصیه‌ها و دستورهای متعددی در خصوص انتخاب همسر، دوست‌یابی و ویژگی‌های دوست خوب مطرح شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه فرزندان نیز به نوبه خود بر روی والدین تاثیرگذار هستند، بیان کرد: بعضا فرزند بد و منحرف، باعث انحراف والدین می‌شود، البته این تاثیرگذاری می‌تواند بالعکس هم صورت گیرد.
امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید فرزندان و اموال شما می‌توانند فتنه ایجاد کنند، گفت: اینجا منظور از فتنه امتحان است، نه به معنای فتنه‌گری و دیگر اینکه منظور از این آیه، حمل بر بد بودن فرزند نیست، بلکه به معنای این است که مال و فرزند نیز می‌تواند موجب انحراف و لغزش در انسان شوند. در واقع فرزند هم می‌تواند نعمت و باعث برکت و هم سبب فتنه و انحراف والدین باشد که خداوند براساس آن والدین را امتحان می‌کند.

وی با بیان اینکه فرزند صالح داشتن از صدقات جاریه است، گفت: در روایات آمده انسان وقتی می‌میرد، پرونده او بسته می‌شود، اما به سه دلیل پرونده او بسته نخواهد شد که یک عامل آن علم فرد، صدقه جاریه و فرزند صالح اوست.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران _ ياسوج، گفت: این حادثه دردناک موجب تاثر و تالم شدید همه مردم کشور شد، این حادثه را به تمام خانواده‌های جان باختگان تسلیت عرض می‌کنیم و برای آنان از خداوند متعال صبر مسئلت داریم و انشاء الله به‌زوی پیکر دیگر جانباختگان نیز از بالای کوه به پایین منتقل شود.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین با اشاره به حادثه خیابان پاسداران که موجب به شهادت رسیدن سه تن از نیروهای انتظامی شد، گفت: دست و توطئه آمریکا در این حادثه نمایان است، زیرا آمریکا نمی‌تواند امنیت حاکم در ایران را ببیند به همین دلیل سعی می‌کند در ایران ناامنی ایجاد کند. اما مردم ما هوشیار هستند و قطعا مثل گذشته پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان می‌دهند. مردم در راهپیمایی 22 بهمن با حضور گسترده و مقتدرانه خود پاسخ قاطعی به دشمنان دادند.

وی با بیان اینکه از نیروی انتظامی به دلیل تدبیر و برخورد مناسب با اغتشاشگران حادثه اخیر قدردانی می‌کنیم، تصریح کرد: قوه قضاییه باید با کسانی که می‌خواهند امنیت و آسایش مردم را خدشه‌دار کنند، براساس قوانین اسلامی برخورد قاطع و جدی بکند.

وی با قدردانی و تشکر از مردم اصفهان به دلیل برگزاری مراسم‌های عزاداری در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: انشاءالله بتوانیم از این شخصیت بزرگ در زندگی فردی و اجتماعی خود الگو بگیریم.

انتهای پیام

 

 

captcha