تربیت، گمشده امروز جامعه بشری است
کد خبر: 3693893
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
علیدادی‌سلیمانی:

تربیت، گمشده امروز جامعه بشری است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: تربیت، گمشده امروز جامعه بشری است، تربیت به اندازه‌ای مهم است که برای انسان در کنار انسانیت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه کرمان در محل مصلای امام علی(ع)، رعایت حدود خداوند را از الزامات امروز بشر برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم آنچه را که در منظر اوست در ما جلوه کند، مسلمان باید در برخی از رفتارها، آن را متوقف کند، چراکه برخی از رفتارها شایسته مسلمان نیست که یکی از آن‌ها ظلم است.
وی افزود: ظلم یکی از رفتارهای پلید، زشت و ناپسند است که می‌تواند جهانی را به آتش کشیده و کرسی تعلیم و تربیت را به چالش برده و محل کار و خدمت را تبدیل به جهنم کند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی یکی از بزرگترین ظلم‌ها را افترا بستن به خداوند دانست و تصریح کرد: این افراد سه ظلم بزرگ را مرتکب شده که اولین آن ظلم به خودشان است و اعتماد و اتکای خود به خداوند را قطع کرده و تحقیر می‌شوند.
امام جمعه کرمان بیان کرد: دومین این ماجرا ظلم به خداست که به او بی‌توجهی کرده و ظلم بزرگ را مرتکب شده‌اند و ظلم سوم نیز این است که به جامعه ظلم کرده‌اند، یک جریان را راه می‌اندازند و کسانی را به مسیری رهبری و راهنمایی می‌کنند که مسیر غیر‌خدا بوده و راه را به غیر خدا می‌کشاند که این ظلم به جامعه و بشریت است.
وی بر لزوم برخورد با مخلان امنیت کشور تأکید کرد و گفت: باید اقتدار قوه قضائیه را در این زمینه ببینیم تا در آینده نمونه آن تکرار نشود.
امام جمعه کرمان به روز علوم تربیتی و تربیت انسان پرداخت و درباره آن گفت: تربیت، گمشده امروز جامعه بشری است، تربیت به اندازه‌ای مهم است که برای انسان در کنار انسانیت قرار می‌گیرد.
وی نقش خانواده را در تربیت فرزندان بسیار تعیین کننده خواند و اظهارکرد: نقش خانواده در این زمینه بسیار برجسته و پررنگ بوده و از اساس به شمار می‌رود چراکه بخش بزرگی از رفتارهای فرزندان در جامعه به رفتارهای والدین و آموزش‌های آن‌ها در خانواده برمی‌گردد.
امام جمعه کرمان یکی دیگر از اضلاع تربیت انسان را محیط دانست و گفت: آداب و رسوم و حساسیت‌های موجود در یک محیط بر شخصیت و رفتار انسان تأثیر گذاشته و آن را متحول می‌کند و هنجارها و ناهنجاری‌ها را نیز آموزش می‌دهد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی مربی و آموزش‌های او را ضلع سوم تربیت انسان بیان و تأکید کرد: گاهی معلم، استاد، مربی و حتی رفیق جمله‌ای را آموزش داده که باعث تحول فردی به سوی هدایت می‌شود و گاهی هم جمله‌ای از طرف آن‌ها فرد را به ضلالت و گمراهی می‌کشاند، به همین دلیل است که جایگاه استاد در اسلام جایگاه برجسته و مهمی است.
منبع: شورای سیاست گزاری نمازجمعه استان کرمان
انتهای پیام

captcha