جریان دراویش نتیجه انحراف از دین است
کد خبر: 3693902
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

جریان دراویش نتیجه انحراف از دین است

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه تمام فرقه‌های درویش‌بازی در کشور ما بعد از جریان تحریم تنباکو به‌وسیله مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی و نمایش اقتدار روحانیت، دین و مذهب درست شد، گفت: بعد از لغو قرارداد، انگلیسی‌ها دیدند برای استعمار، روحانیت و دین، یک قدرت و مانع عظیم است لذا مسئله انحراف را به‌عنوان کج‌راهه دادن دین از طریق درویش‌بازی به راه انداختند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، چهارم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم امام رضا(ع)، ضمن تشکر از حضور پررنگ مردم در مراسم شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: از همه برادران و خواهران دلداده ولایت اهل‌البیت(ع) که در سالروز شهادت صدیقه اطهر(س) با این عزاداری مجلل و شایسته مقام ولایت امام هشتم(ع) به حرم رضوی مشرف شدید، تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه شایستگی حضرت زهرا(س) بسیار بالاست، اظهار کرد: انجام این شعائر و اظهار عشق‌ها، شاید بتواند کمی از جراحت قلب نازنین امیرالمؤمنین(ع) بزداید، برادران و خواهران، اگر یک‌درصدی از شما و ما آن شب بودیم که بدن و جنازه حضرت زهرا(س) تنها نمی‌ماند، آن‌طور امیرالمؤمنین(ع) مستأصل نمی‌شد، شاید اگر یک‌درصدی از ما آنجا بودیم، شاید حضرت علی(ع) به این زودی حضرت زهرا(س) را از دست نمی‌دادند.
استیصال امیرالمؤمنین هنگام دفن حضرت زهرا(س)
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در بیان وضعیت امیرالمؤمنین(ع) در زمان دفن صدیقه اطهار(س)، اضافه کرد: حضرت علی(ع) در تمام زندگی‌اش یک بار مستأصل شد، آن شبی که می‌خواست حضرت زهرا(ع) را در میان قبر بگذارد، ایشان دو رکعت نماز خواند و از خدا صبر خواست تا مقاومتی به علی(ع) بدهد.
آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: وقتی دست حضرت علی(ع) به زیر بدن مجروح حضرت زهرا(س) رسید، و بدن را تا نزدیک قبر رساند، اما دیگر نتوانست ادامه دهد، نگاهی به داخل قبر و نگاهی به بدن مجروح روی دستش کرد، مگر می‌شود این بدن را در میان قبر گذاشت؟ مگر می‌شود با دست خودم روی این بدن خاک بریزم؟
وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) همین‌طور مستأصل مانده بود، افزود: در نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) این‌طور می‌فرمایند: که دو دست شبیه دست‌های پیامبر(ص) ظاهر شد، اگر این دست‌ها ظاهرنشده بود، آن شب دفن زهرا(س) به‌وسیله امیرالمؤمنین(ع) امکان نداشت.
امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه حضرت علی(ع)، پیکر حضرت زهرا(س) را به دست‌های پیامبر(ص) داد، ابراز کرد: حضرت علی(ع) به پیامبر(ص) فرمودند: یا رسول‌الله، سلام بر شما از جانب خودم، از جانب این دختری که امشب به شما سپردم و امشب مهمان شماست، امانتی که به من داده بودی به تو پس دادم، دخترت به تو خبر خواهد داد که بعد از شما امت با او چطور برخورد کردند.
انحراف ستیزی، محور قیام حضرت زهرا(س)
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه محور قیام حضرت زهرا(س) که به شهادت حضرت به این کیفیت منجر شد، انحراف ستیزی در جامعه بود، عنوان کرد: برادران جوان، خواهران جوان، درس‌خوانده‌ها، مرتبطان با فضای مجازی با همه فرهنگ‌های دنیا، انحراف ستیزی، آزادی‌ستیزی نیست، اگر بنا باشد محورهای اقتدار یک نظام در خط مقابله با انحراف قرار بگیرد و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و خصوصاً شما، انحراف‌ستیزی را با آزادی‌ستیزی اشتباه بگیرید و جلوی حرکت‌های صیانت از نظام و ارزش‌های انقلاب را با این جوسازی‌های دشمن و تلقینات سوء بخواهید بگیرید، خیلی بی‌انصافی است.
امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه انحراف، دشمن جامعه است، تصریح کرد: انحراف، بن‌بست انقلاب است، انحراف، راه کج کردن برای مردم از صراط مستقیم است، باید با انحراف ستیز شود.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، هم کفر ستیز و هم انحراف ستیز بودند، عنوان کرد: در عرصه کفرستیزی حضرت علی(ع) تنها با کفر می‌جنگید اما وقتی به مرحله انحراف ستیزی رسید، حضرت زهرا(س) به کمک حضرت علی(ع) آمد.
اتفاقات خیابان گلستان هفتم، نتیجه انحراف در دین بود
وی اتفاقات خیابان گلستان هفتم تهران و آشوبگری دراویش را نتیجه انحراف از دین دانست و گفت: در دو ماه فاطمیه، این‌همه اشک برای حضرت زهرا(س) ریختیم، این‌همه دم از اشک حضرت زهرا(س) زدیم، لذا انحراف ستیزی باید مسیر، حرکت و راه ما باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این جریان ناپاکی که در شب شهادت حضرت زهرا(س) در خیابان گلستان هفتم تهران رخ داد و یک عده اراذل‌ و اوباش قداره‌کش به جان مردم افتادند، زندگی مردم را تباه کردند، آتش زدند، خانه‌ها را تخریب کردند و عزیزان ما را کشتند، نتیجه انحراف بود.
درویش و درویش‌بازی، برنامه انگلیس برای تداوم استعمار است
امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه مسئله درویشی، درویش‌بازی یک اندیشه نیست، تصریح کرد: همه این مسئله عرفان نیست، عرفان را یاد ندارند، این انحراف است؛ این دکانی است که دشمنان ما درست کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه تمام فرقه‌های درویش‌بازی در کشور ما بعد از جریان تحریم تنباکو به‌وسیله مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی و نمایش اقتدار روحانیت، دین و مذهب درست شد، ابراز کرد: بعد از لغو قرارداد، انگلیسی‌ها دیدند برای استعمار، روحانیت و دین، یک قدرت و مانع عظیم است لذا مسئله انحراف به‌عنوان کج‌راهه دادن دین را از طریق درویش‌بازی راه انداختند.
این دراویش گنابادی نیستند، ملاسلطانی‌اند
وی مؤسس جریان درویشی‌گری را «ملاسلطان» بیان کرد و گفت: مروج درویش‌بازی و حامی جریان‌ها و فرقه‌های درویشی در طول تاریخ گذشته، نظام ستم‌شاهی در دوره قاجار و سلطنت پهلوی، رجال سیاسی دست‌نشانده انگلیس و بعد هم آمریکا بودند، این‌ها مروج درویش‌بازی بودند.
آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: دراویشی که می‌گویند گنابادی، این‌ها اسمشان گنابادی نیست، این‌ها دراویش ملاسلطانی‌اند؛ اخیراً برای عوض کردن خط این جریان انحرافی، که دست‌ساز انگلیسی‌هایی که تحت حمایت رجال سیاسی دولت سلطنت پهلوی بوده، راه را گم کرده و خود را به‌جای درویش گنابادی جا زدند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه ملاسلطان عنصری، دست‌پرورده رجال سیاسی گذشته است، عنوان کرد: ملاسلطان را در روستای بیدخت گناباد مستقر کردند و این جریان را راه انداختند، رجال سیاسی قاجار از قبیل مقبول السلطنه به خراسان می‌آمدند و به روستای گناباد می‌رفتند، چرا که فکر می‌کردند یک محور عرفان و دلدادگی به مقام حق پیدا کردند. به این وسیله با حمایتی که افراد جاسوس انگلیسی انجام دادند، این جریان ترویج شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اصل این جریان را ملاسلطان راه انداخت، گفت: رهبری این فرقه به‌صورت موروثی بوده است، این چطور عرفانی است که وقتی خودش به درک می‌رود، پسرش می‌شود قطب عرفان و مرشد؟ این جز یک رهبری دست‌ساز انگلیسی در شکل موروثی نیست، این جریان انحراف است.
آشوب‌های تهران برنامه ریزی شده آمریکا و انگلیس است
وی اضافه کرد: جریان این انحراف در خیابان گلستان هفتم چند شب پیش تهران، جریان اغتشاش، آشوب، بلوا و اجرای برنامه سیاسی دشمن در داخل کشور و ضرب‌وجرح مردم بود، این آشوب‌ها، آشوب معمولی و تصادفی نیست، برنامه‌ریزی آمریکا و انگلیس است.
آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: جریان درویشی با هیچ یک از معیارهای مذهبی و دینی و حتی عرفای به‌حق و مقام عرفان سازگار نیست، این‌ها همه دست نشانده دشمن هستند. سبیل‌کلفت و گیس کجای دین و مذهب ماست؟
امام جمعه مشهد گفت: این‌ها جریان جاسوسی دشمن‌اند و به این اسم آمدند. دو دسته دنبال این‌ها را می‌گیرند، یک عده عناصر آگاهی که دنبال دین بی‌دردسر می‌گردند، نماز و روزه نمی‌خواهند، تکلیف و حرام نداشته باشند و با یک یا علی گفتن، همه‌چیزشان مصالحه شود، عده دیگری هم که عناصر اراذل‌ و اوباش و به دنبال قدرت‌یابی هستند، چنین بلوایی را راه انداختند.
ریشه جنایات دراویش از قبل انقلاب تا امروز
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به سابقه جنایات دراویش علیه مردم پیش از انقلاب در همکاری با ساواک تا به امروز اشاره کرد و گفت: من تعجب می‌کنم، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما چه می‌کنند، شما بروید گناباد، مردم گناباد از اجداد این‌ها در روزگار استقرارشان در بیدخت که تا قبل از پیروزی انقلاب بوده، ببینید چه جنایاتی سراغ دارند، چه فجایعی را به اسم درویشی انجام داده اند.
وی ادامه داد: قاچاق‌فروشی، بی‌بندوباری، حمایت‌های عظیم ساواک و خنثی کردن حرکت‌های مردمی در طول تاریخ و مبارزات، همه این‌ها را به اسم درویشی انجام داده‌اند. آن‌وقت می‌گوییم یک‌مشت اراذل‌ و اوباش بودند، با آنان برخورد کنیم، من تعجب می‌کنم برخی مسئولان چشمشان را روی‌ هم می‌گذارند یا فکر می‌کنند، طوری عمل کنند که آن‌طرف آبی‌ها خوششان بیاید و مسئولان را سوژه عملیات روانی نکنند و نگویند شما ضد آزادی هستید.
آیت الله علم‌الهدی افزود: دشمن، انحراف ستیزی را می‌گوید آزادی‌ستیزی، شما چرا گوش می‌کنید؟ شما مسئول حفظ امنیت و آرامش هستید؛ در غائله‌ای که انجام گرفت، در دو آشوب، نیروی انتظامی، قهرمانانه تدبیری کرد که قابل‌ تقدیر است، هم در آشوب هفتم دی و هم در این آشوب و بلوای تهران. اسلحه به روی مردم نگشودند، آتش به روی مردم باز نکردند، قضیه را مهار کردند و 300 عنصر از اراذل‌ و اوباش را گرفتند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه نیروی انتظامی باید زودتر دست به اقدام می‌زد، ابراز کرد: نیروی انتظامی محور اقتدار این نظام است، این‌گونه تدبیر قابل‌ تقدیر است اما نه تا مرز پنج شهید دادن، این شهدا عزیزان ما بودند.
ابزار دشمن؛ داعش در عراق و سوریه، دراویش در ایران
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دراویش را ابزار ایجاد ناامنی در کشور دانست و گفت: آمریکا، ناامنی در سوریه و عراق را با عنوانی به نام «داعش»، با اندیشه سخیف وهابیت راه انداخت، این‌طور نیست هر جا آمریکا بخواهد امنیت را برهم بزند، با همین عنوان وارد شود.
وی گفت: همان آمریکا به‌جای داعش برای بر هم زدن امنیت ما، با عنوان درویش و اندیشه فرقه ملاسلطانی به میدان آمد، همان کاری که داعش در عراق و سوریه می‌کرد، این‌ها در ایران کردند، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما باید قوی برخورد کنند.
دو هدف دشمن برای ایجاد غائله دراویش
وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که دشمن، غائله تهران را با دو انگیزه انجام داد، اول اینکه مسئولان و کارگزاران نظام را به یک جریان مشغول کند تا فرصت رسیدگی به معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم را در ماه آخر سال نکنند.
آیت الله علم‌الهدی انگیزه دیگر جریان دراویشی را که در تهران باعث آشوب و ناامنی شد اینگونه بیان کرد: یک جریان نابکارانه جاسوسی دشمن در جاسوسی موشکی زیر پوشش حفاظت محیط‌زیست که به دست قهرمانان اطلاعاتی و امنیتی ما در سپاه پاسداران افشا شد و دشمن شکست خورد را می‌خواهند به حاشیه برانند، افکار عمومی را منحرف کنند و مردم دیگر از جاسوس موشکی حرف نزنند و فکری برای آینده جاسوسی دشمن در کشور نباشند.
نطفه فساد و ناامنی در کشور باید از بین برود
امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه نطفه فساد و ناامنی در کشور باید از بین برود، اظهار کرد: دشمن با برپایی این غائله، درویش ملاسلطانی که اسمش را گذاشته درویش گنابادی، معرفی کرد. این جریان دست سازی است که انگلیس‌ها برای مواقع مختلف ساختند مخصوصاً برای این قضیه تا آن‌وقت بگوییم دراویش تقصیر ندارند. نخیر، همه تقصیرها با دراویش است، این‌ها نطفه فسادند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این نطفه فساد باید از اول انقلاب براندازی می‌شد، گفت: در حال حاضر این نطفه فساد به‌جایی رسیده که امنیت مردم را ابزار کرده است تا دشمن امنیت کشور را هدف بگیرد، این جریان شدیداً باید براندازی شود.
انتهای پیام

captcha