ویترین اسلام و کسانی که مردم از رفتار آنها راجع به پیغمبر قضاوت می‌کنند
کد خبر: 3693921
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
منبرهای یک دقیقه‌ای؛

ویترین اسلام و کسانی که مردم از رفتار آنها راجع به پیغمبر قضاوت می‌کنند

گروه جامعه ــ ما مذهبی‌ها جنس پشت ویترین دین اسلام هستیم؛ کاسبان همیشه جنس‌های خوبشان را پشت ویترین می‌گذارند تا مردم بر اساس آنها وارد مغازه بشوند؛ مردم دیگر از رفتار من و شما راجع به پیغمبر قضاوت می‌کنند.

چه کسانی ویترین اسلامند/ مردم از رفتار آنها راجع به پیغمبر قضاوت می‌کنند
 
به گزارش ایکنا؛ کار‌ها و فعالیت‌هایی که دینداران برای دین خود انجام می‌دهند؛ که شامل احکام عملی و عبادات، أعیاد دینی و مراسم مربوط به آنها، آداب و رسوم دینی، زیارات و از این قبیل، و حتی جزئی‌ترین مسائل مانند آداب لباس پوشیدن، غذاخوردن و ورود به مکان‌های مقدس را به تعبیری می‌توان ویترین دین اسلام دانست.

خداوند در سوره بقره آیه ۸۲ می‌فرماید: «وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فی‌ها خالِدُونَ» و کسانی هم که ایمان آوردند و عمل‌های شایسته کردند آن‌ها اهل بهشت‌اند و در آن جاودان خواهند ماند.

پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرمایند: «دو خصلت در مومن جمع نمی‌شود؛ بخل و بد اخلاقی؛ مومن بخیل و بداخلاق نیست که اگر باشد اهل بهشت نیست».
ما مذهبی‌ها جنس پشت ویترین دین اسلام هستیم. کاسبان همیشه جنس‌های خوبشان را پشت ویترین می‌گذارند تا مردم بر اساس آن‌ها وارد مغازه بشوند، مردمان دیگر از رفتار من و شما راجع به پیغمبر قضاوت می‌کنند.

 سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی در حسینیه موج الحسن (ع) - دهه دوم محرم ۹۶
captcha