محافظت از نظام آموزشی، قطع کردن دست نفوذ دشمن است
کد خبر: 3693934
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰

محافظت از نظام آموزشی، قطع کردن دست نفوذ دشمن است

گروه اجتماعی- امام جمعه زاهدان با اشاره به اهمیت نقش مدارس و نظام آموزشی در تربیت نیروهای متدین و کارآمد، بیان کرد: دنیای استکبار امروز تلاش دارد تا به واسطه نوجوانان و جوانان ما، انقلاب و تفکر ضد استکباری را هدف قرار دهد، فلذا محافظت از نظام آموزشی به معنای قطع کردن دست نفوذ دشمن است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 4 اسفندماه گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام آموزشی مدارس ما دارای الگوی انگلیسی و دانشگاه‌های ما نیز امریکایی بود، فلذا لازم بود تا با انقلاب اسلامی، در این نظام آموزشی نیز انقلاب و تحولاتی شکل گیرد.
وی ادامه داد: نهاد امور تربیتی در این راستا شکل گرفت و مهمترین وظیفه این نهاد در بدنه آموزشی، زدودن تفکر طاغوتی از مدارس، گسترش تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین نظارت بر فعالیت آموزش و پرورش بود.
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: شخصیت‌هایی همچون شهیدان رجایی و باهنر نقش تأثیرگذاری در ترویح معارف و مذاهب اسلامی در نظام آموزشی داشتند، چرا که مدارس و دانشگاه‌های در خطر انحراف و رفتن به سمت مسائل سیاسی قرار داشت، اما مجاهدت این عزیزان باعث شد تا جوانان ما از خطر نفوذ دشمن مصون بمانند.
وی با اشاره به اهمیت نقش مدارس و نظام آموزشی در تربیت نیروهای متدین و کارآمد، بیان کرد: دنیای استکبار امروز تلاش دارد تا به واسطه نوجوانان و جوانان ما، انقلاب و تفکر ضد استکباری را هدف قرار دهد، فلذا محافظت از نظام آموزشی به معنای قطع کردن دست نفوذ دشمن است.

محافظت از نظام آموزشی، قطع کردن دست نفوذ دشمن است

با عوامل آشوب خیابان پاسداران برخورد قاطعانه شود

آیت‌الله سلیمانی در ادامه با اشاره به حوادث هفته اخیر، گفت: هفته‌ای که گذشت، حوادث دردناکی به‌همراه داشت، یکی حادثه سقوط هواپیما که منجر به جان باختن بیش از 60 نفر از هموطنان ما شد و دیگری آشوب خیابان پاسداران که متأسفانه جان تعدادی از نیروهای خدوم انتظامی و بسیج ما را گرفت.
وی ادامه داد: آشوب خیابان پاسداران تهران در واقع مربوط به سارقی می‌شود که عضو فرقه خاصی بود و وقتی توسط نیروی انتظامی دستگیر شد، عده‌ای از اراذل و اوباش که خود را پیرو آن فرقه معرفی کرده بودند، با عربده‌کشی و قلدری خواهان آزادی بی قید و شرط آن شدند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ادامه این اراذل و اوباش عده‌ای دیگر را نیز با خود همراه و همصدا کردند و با انواع سلاح سرد و ماشین سواری و اتوبوس به سمت نیروهای امنیتی حمله‌ور شدند که علاوه بر ایجاد وحشت و ناامنی برای مردم، تعدادی از نیروهای انتظامی و بسیج ما را هم به شهادت رساندند.
آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه اگر کسی به هر دلیلی اعتراضی دارد، باید از طریق قانون پیگیری کند نه اینکه آشوب و ناامنی بپا کند، افزود: امنیت مسأله‌ای نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت؛ امروز خواسته مردم ما برخورد قاطعانه با آشوبگران و مخلان امنیت است.

انتهای پیام

captcha