جمهوری اسلامی در تجلیل از مقام شهدا پیشگام است
کد خبر: 3693936
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

جمهوری اسلامی در تجلیل از مقام شهدا پیشگام است

گروه اجتماعی- امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: جمهوری اسلامی حقیقتاً به موضوع تجلیل از شهدا و کسانی که برای دفاع از میهن اسلامی و تمامیت ارضی کشور و حفاظت از مرزها جان‌فدایی و فداکاری می‌کنند توجه ویژه‌ای دارد و در این زمینه از دیگر کشورها جلوتر است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 4 اسفندماه گفت: کشورهایی مانند امریکا از کشتن و قتل‌عام انسان‌های بی‌گناه هیچ پروایی ندارند.
وی با اشاره به ناکامی سازمان‌های حقوق بشری در مقابله با تروریسم، بیان کرد: قدرت‌های جهانی متأسفانه نه تنها تلاشی برای امنیت نمی‌کنند، بلکه به‌ بهانۀ «مبارزه با تروریسم» اهداف خودشان را که کشتن مسلمانان، ویرانی کشورهای اسلامی و نابودی تأسیسات و زیرساخت‌های این کشورهاست دنبال می‌کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با اشاره به برپایی کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان که 24 بهمن‌ماه در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره که بسیار بزرگ بود، از طرف عزیزان سپاه برگزار شد و مقامات کشوری و لشکری از جمله فرماندهی کل سپاه نیز در این کنگره حضور داشتند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی حقیقتاً به موضوع تجلیل از شهدا و کسانی که برای دفاع از میهن اسلامی و تمامیت ارضی کشور و حفاظت از مرزها جان‌فدایی و فداکاری می‌کنند توجه ویژه‌ای دارد و در این زمینه از دیگر کشورها جلوتر است.
مولوی عبدالحمید همچنین به برگزاری همایش‌ علمی تحقیقی «مذاهب اسلامی» اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی که با حضور علمای شیعه و سنی و در راستای تقریب مذاهب صورت می‌گیرد، کمک بزرگی به گسترش فضای «وحدت» و «گفتمان» می‌کند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان همچنین ضمن تسلیت حادثۀ سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، با خانواده جان‌باختگان این حادثه ابراز همدردی کرد و ادامه داد: برای شهدای این حادثه مغفرت و رفع درجات و برای بازماندگان اجر و صبر را از بارگاه الهی مسئلت داریم.

جمهوری اسلامی در تجلیل از مقام شهدا پیشگام است

انتهای پیام

captcha