«وین» میزبان دومین همایش بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان
کد خبر: 3693990
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

«وین» میزبان دومین همایش بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان

گروه بین‌الملل ـ دومین همایش بین‌المللی «گفت‌وگوی ادیان برای صلح»، 7 و 8 اسفندماه سال جاری در شهر «وین»، پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

وین؛ میزبان دومین همایش بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان برای صلح

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ این همایش با عنوان کامل «گفت‌وگوی میان پیروان ادیان برای صلح؛ تقویت هم‌‌زیستی و احترام به تنوع در سایه شهروندی مشترک» برگزار خواهد شد.

همایش مذکور به همت مرکز بین‌المللی گفت‌وگو میان ادیان و فرهنگ‌ها(کایسید) و با مشارکت اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام وابسته به سازمان اسلامی آیسسکو برگزار می‌شود و ایجاد فرصتی برای تبادل آراء و تجربیات میان افراد، مؤسسات، رهبران دینی، سیاست‌گذاران و سازمان‌های بین‌المللی از مناطق مختلف جهان، راه‌اندازی تریبونی برای گفت‌وگوی منطقه‌ای ویژه مؤسسات و رهبران دینی منطقه عربی و فعال‌سازی کار مشترک و تقویت همبستگی اجتماعی مبتنی بر اصول تفاهم و گفت‌وگو برای ایجاد صلح میان پیروان ادیان و فرهنگ‌ها از اهداف برگزاری این همایش عنوان شده است.

شرکت‌کنندگان در این همایش، درباره محورهای مهمی همچون «راه‌های تقویت همبستگی اجتماعی و شهروندی مشترک»، «هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان و فرهنگ‌ها از طریق گفت‌وگو»، «همکاری میان رهبران، مؤسسات دینی و سیاست‌گذاران و راه‌های تقویت آن» و «رسانه‌های جدید و نقش آن‌ها در تقویت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و شهروندی مشترک» بحث و تبادل‌نظر خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha