وقف نباید زمینه‌ساز ایجاد مشکلات جدید برای مردم باشد
کد خبر: 3694009
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
امام‌جمعه موقت شهر محمودآباد:

وقف نباید زمینه‌ساز ایجاد مشکلات جدید برای مردم باشد

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه موقت شهر محمودآباد نمونه بابیان اینکه وقف یکی از دستورات خوب اسلامی است گفت: وقف نباید زمینه‌ساز ایجاد مشکلات جدید برای مردم باشد.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، امام‌جمعه موقت نماز جمعه شهر محمودآباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر با اشاره به فعالیت دراویش در کشور و حوادث خیابان پاسداران، خواهان برخورد محکم مسئولین با اوباش و اغتشاشگران شد.
وی با اشاره به صحبت برخی مسئولین در رابطه با احترام به همه نظرات و افکار افزود: برخی از مسئولین اعلام می‌کنند به همه نظرات احترام می‌گذاریم اما باید از آن مسئولین پرسید که آیا شما به گمراهی نیز احترام می‌گذارید؟با این منطق باید به وهابیت و دیدگاه‌های داعشی و طالبانی هم احترام گذاشت.
حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد: در بعضی مواقع بنا به سیاست نظام، به مخالفین احترام گذاشته می‌شود و تحمل می‌شوند اما این به معنای احترام به هر نظر و احترام به گمراهی نیست.
وی اضافه کرد: تداوم انقلاب اسلامی با تبعیت از خط صحیح اسلامی است که از طریق مراجع و علمای بزرگ هدایت می‌شود.
امام‌جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه وقف نباید زمینه‌ساز ایجاد مشکلات جدید برای مردم باشد، ادامه داد: وقف برای مصلحت بندگان خدا و یک مسئله فقهی دارای احکام است و برای واقفین نیز در اسلام پاداش‌های بزرگی آورده شده است.
وی گفت: وقف نباید دست‌وپا گیر مردم باشد بلکه واقف وسیله خیر است و وقتی واقف دید وقف برای مردم دست و پاگیر شده و مشکل ایجاد کرده و زندگی مردم را از رونق انداخته باید به دنبال راهی برای حل مشکلات مردم باشد .
حجت‌الاسلام عباسی تأکید کرد: واقفانی که در قدیم دست به وقف زده‌اند با نیت خیر بوده و هیچ‌وقت به دنبال این نبوده‌اند که با وقف خود برای مردم مشکلات ایجاد کند و بر همین اساس متولیان امروز وقف نباید باعث شوند وقف برای مردم مشکل ایجاد کند.
این مسئول بیان کرد: متولیان وقف تلاش کنند تا با همراهی مسئولین و مردم مشکل وقف را حل کنند تا مردم بیشتر از این آسیب نبینند.
وی در پایان یادآور شد: گاهی اوقات مشکلاتی مانند سقوط هواپیما برای جامعه به وجود می‌آید که اگر عمدی نباشد خداوند همیشه جبران می‌کند اما در حوادثی که قابل‌پیشگیری است حتماً همه باید مراقبت و پیشگیری کنیم تا شاهد وقوع مجدد آن نباشیم.

انتهای پیام

captcha