کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها توسعه یابد
کد خبر: 3694027
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها توسعه یابد

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، گفت: باید قدرت فکر و تحلیل را یک ظرفیت مهم بدانیم و از سرمایه عظیم افکار و ایده‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا مازندران، محمد اسلامی امروز شنبه پنجم اسفندماه در اولین جلسه اتاق فکر، توسعه و تعالی مازندران  که در دانشگاه مازندران  برگزار شد، ضمن تبریک روز مهندس گفت: همگرایی، اعتماد و هم فکری نیاز اصلی برای توسعه پایدار و متوازن استان است و اتاق فکر باید همه نظرها و افکار را همگرا کند.

وی با اشاره به  ضرورت توسعه کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، افزود: همه باید تلاش کنیم تا زمینه شکوفایی استعدادها و مسیر را برای بیان و دریافت نظرات فراهم کرده و قدرت فکر و تحلیل را یک ظرفیت مهم بدانیم و از سرمایه عظیم افکار و ایده ها برای توسعه استان استفاده کنیم .
استاندار مازندران با بیان اینکه نیازمند هم افزایی و هم گرایی برای ساختن مازندران هستیم، تصریح کرد: نقشه راه و سرفصل‌های توسعه باید تدوین و عملیاتی شود و برای این امر از جوانان و بانوان در کارگروه‌ها بهره‌گیری کرد.
وی افزود: نقشه پیشرفت و تعالی استان باید طراحی شود و ارزش ها را باید با عمل درست حفظ کرد.

کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها توسعه یابد

لزوم پیوست زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی  در توسعه استان
وی افزود: اتاق فکر باید عمیق، وسیع و سه بعدی مسائل استان را ببیند و به پیوست زیست محیطی و پیوست فرهنگی و اجتماعی برای توسعه متوازن و پایدار استان توجه جدی شود و در نهایت طرح جامع برای مازندران کلان می‌خواهیم. 
استاندارمازندران گفت: گارگروه‌های ده گانه اقتصاد کلان،اجتماعی و فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جنگل مرتع و خاک صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی،  زراعت و باغداری حمل و نقل ترافیک و عمران، شهری پسماند و محیط زیست صنایع دریایی و دانش بنیان، کارگروه بهداشت و سلامت برای این اتاق درنظر گرفته شده است.
وی یادآورشد: برای هر کارگروه حداقل ۹ نفر اتتخاب می شوند اما احتمال افزایش تعداد تا 12نفر نیز وجود دارد. 

به گزارش ایکنا واحد عبدالهیان، سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران عضو اتاق فکر توسعه و تعالی استان است.

انتهای پیام

captcha