آموزش قرآن به معلولان دور از استاندارد نیست
کد خبر: 3694032
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
قربان‌پور:

آموزش قرآن به معلولان دور از استاندارد نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: قلم‌های نوری، نرم افزارهای خاص به همراه برنامه مدون حفظ و قرائت برای معلولان به ویژه نابینایان طراحی شده است؛ لذا آموزش قرآن به معلولان از جمله در رشته حفظ از استانداردها دور نیست.

حجت‌الاسلام قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به وضعیت آموزش علوم قرآنی به معلولان در مؤسسات گفت: با توجه به رشد فعالیت‌های آموزشی، ابزار مناسب برای آموزش افراد معلول در حوزه قرآن وجود دارد.
وی ادامه داد: قلم‌های نوری، صوت، نرم افزارهای خاص به همراه برنامه مدون حفظ و قرائت برای معلولان به ویژه نابینایان طراحی شده است؛ لذا آموزش قرآن به معلولان از جمله در رشته حفظ از استانداردها دور نیست و ابزار مناسب در بازار و متولیان آموزش قرآن وجود دارد.
وی ادامه داد: برای حضور معلولان در رشته حفظ قرآن باید به تربیت مربی توجه بیشتری شود و متناسب با معلولیت‌های جسمی، مربی تربیت کرد خوشبختانه هم در زمینه تربیت مربی و هم ابزار آموزشی، ظرفیت‌های لازم در استان وجود دارد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با تأکید بر اینکه در آموزش قرآن باید ابزار هنر نیز دخیل شود افزود: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای حفظ قرآن قابل تأمل است، اما در تهیه این بازی‌ها باید آموزه‌های دینی و همچنین فرهنگ بومی اولویت داده شود./انتهای پیام 

captcha