کسب مقام در مسابقات قرآن هدف اصلی برای حفّاظ نباشد
کد خبر: 3694049
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
امانلو:

کسب مقام در مسابقات قرآن هدف اصلی برای حفّاظ نباشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزیده یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) گفت: کسب مقام در مسابقات قرآن قطعا خوشایند است ولی نباید به هدف اصلی برای حفّاظ تبدیل شود زیرا هدف اصلی از حفظ آیات قرآن کریم، آشنایی با مضمون و معانی آیات و سرلوحه قرار دادن آیات نورانی وحی در زندگی روزمره است.

سعید امانلو، برگزیده یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: حضور در عرصه مسابقات به‌ویژه در رشته حفظ، فرصت خوبی برای مرور و تثبیت حفظیّات است.
وی با تاکید بر اینکه حضور در عرصه مسابقات فقط فرصتی برای مرور اندوخته‌های قرآنی باید باشد، افزود: کسب مقام در مسابقات قرآن قطعا خوشایند است ولی نباید به هدف اصلی برای حفّاظ تبدیل شود زیرا هدف اصلی از حفظ آیات قرآن کریم، آشنایی با مضمون و معانی آیات و سرلوحه قرار دادن آیات نورانی وحی در زندگی روزمره است.
برگزیده یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) که رتبه دوم حفظ 10 جزء را کسب کرده، گفت: این مسابقات یکی از رقابت‌های سطح بالا و با کیفیت در سطح کشور است و در رشته حفظ 10 جزء شاهد حضور هزار و 150 شرکت‌کننده بودیم.
امانلو که متولد سال 70 است و تقریبا از سال 80 فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده، گفت: آخرین فرزند در خانواده 8 نفره هستم و برادرانم که در عرصه قرآن بودند بهترین مشوق برای حضور در من در فعالیت‌های قرآنی بودند.
وی در پایان افزود: در ابتدا و در حدود 10 سال در زمینه قرائت قرآن فعالیت داشتم و به مرور که با حفّاظ قرآن آشنا شدم و روش‌های حفظ را فرا گرفتم، علاقه‌مند به حضور در عرصه حفظ شدم و در حال حاضر توفیق حفظ 20 جزء از قرآن را دارم.
کسب مقام در مسابقات قرآن هدف اصلی برای حفّاظ نباشد
captcha