‌تضمین حقوق معنوی صاحبان آثار دیجیتال با فن‌آوری بلاک‌چین و رمزنگاری
کد خبر: 3694076
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
‌وزیر ارتباطات در توئیتر خود نوشت:

‌تضمین حقوق معنوی صاحبان آثار دیجیتال با فن‌آوری بلاک‌چین و رمزنگاری

گروه شبکه اجتماعی ــ وزیر ارتباطات با انتشار توئیتی از کمک فناوری‌های بلاک چین و رمزنگاری به صاحبان اثر در حوزه‌های فرهنگی دیجیتال برای تضمین حقوق معنوی این آثار خبر داد.

‌تضمین حقوق معنوی صاحبان آثار دیجیتال با فن‌آوری بلاک‌چین و رمزنگاری

به گزارش ایکنا؛ فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و در نتیجه آن، افزایش استفاده از شبکه‌های ارتباطی در سراسر جهان و در دسترس بودن اطلاعات و منابع مختلف در این شبکه‌ها و نیز رواج استفاده از منابع دیجیتال، چالش‌ها و تغییرات وسیعی را در زمینه حق مؤلف و مالکیت فکری آثار به وجود آورده است؛ این چالش‌های بزرگ، ناشی از گسترش فناوری‌های جدید در محیط دیجیتال است. اما این موضوع مشکلاتی را برای ناشران و تولیدکنندگان در پی داشته است چرا که با نبود ساز و کاری مناسب برای جلوگیری از کپی شدن فایل کتاب، برخی از کتب به شکل غیرقانونی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و از نظر مالی درآمدی برای ناشر به همراه ندارد و رفته رفته منجر به بی‌انگیزه شدن ناشر خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی در این باره نوشت:

«آسیب‌پذیر بودن مشاغل از نقض مالکیت معنوی در حوزه نشر دیجیتال سالهاست که دغدغه اهالی فرهنگ و مشاغل مبتنی بر آن است و تاکنون هیچ برنامه ای در این باره به نتیجه نرسیده. فن‌آوری بلاک‌چین و رمزنگاری می‌تواند به تضمین حقوق صاحبان آثار کمک نماید.»

استفاده از فناوری بلاک چین و رمز نگاری می تواند ناشران و تولید کنندگان را در حوزه نشر دیجیتال آسوده خاطر کند و به تولید محصولات با کیفیت منجر شود.

انتهای پیام/

captcha