ارسال 76 تخته فرش ستباف از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان به نجف اشرف
کد خبر: 3694096
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵

ارسال 76 تخته فرش ستباف از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان به نجف اشرف

گروه اجتماعی - مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان گفت: بانوان هنرمند استان کرمان تاکنون یک‌هزار و 48 متر مربع از فرش‌های دستباف شامل 76 تخته در چند فاز توسط ستاد استان کرمان به نجف اشرف ارسال شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهدی تویسرکانی، مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان دیروز شنبه 5 اسفند با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در بهمن سال 93 فیمابین استاندار کرمان و ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات منعقد شد، گفت: در این تفاهم‌نامه ستاد بازسازی استان کرمان بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش دستباف با اندازه، نقشه رنگ و کیفیت مورد نظر ستاد مرکزی عتبات عالیات برای صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف را متقبل شد که این کار از اول مهر سال ۹۴ آغاز شده است.
وی افزود: در پی این تفاهم در ابتدا ۱۲۲ دار قالی در سطح استان برپا شد و حدوداً ۲۸۰ بانوی هنرمند بافنده، بافت فرش گره‌دار کرمانی با برند «فرش راور» را آغاز کردند.
مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان در ادامه به بافت 15 تخته فرش به مساحت 217 متر مربع در سال 94 اشاره کرد و گفت: در مدت زمان فوق به‌طور متوسط در هر ماه دو و نیم تخته فرش تولید شده است.
تویسرکانی فرش بافته شده در کارگاه‌های فوق در سال 95 را 63 تخته جمعاً به مساحت 887 متر مربع اعلام و اظهارکرد: در سال جاری نیز در 10 کارگاه تولید فرش در شهرستان کرمان 53 تخته فرش به متراژ تقریبی 733 متر مربع تولید شده یا در دست تولید است.
وی با بیان اینکه مراکز تولید و بافت فرش برای صحن حضرت زهرا(س) در شهرستان‌های مختلف استان در حال حاضر به 15 کارگاه افزایش یافته، گفت: تجهیز کارگاه، تأمین مصالح مورد نیاز و نقشه و نیز پرداخت دستمزد متناسب هنرمندان قالیباف از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان محسوب می‌شود.
وی افزود: تجهیز و راه اندازی این کارگاه‌ها و نیز به‌کارگیری بخش قابل توجهی از قالی بافان مجرب سطح استان که تعداد آن‌ها در حال حاضر به قریب 400 نفر رسیده است در ایجاد اشتغال در استان سهم بسزائی داشته و نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری حَفَظَهُ الله ایفا می‌کند.
مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان تأکید کرد: تاکنون یک‌هزار و 48 متر مربع از این فرش‌های دستباف شامل 76 تخته در چند فاز توسط ستاد استان کرمان به نجف اشرف ارسال و تحویل مسئولان ذیربط شده و مابقی فرش‌های بافته شده نیز به‌زودی به عتبات عالیات ارسال خواهد شد.
منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان
انتهای پیام

captcha