مردم سرمایه اصلی کمیته امداد هستند
کد خبر: 3694141
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

مردم سرمایه اصلی کمیته امداد هستند

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: رسیدن به عدالت اجتماعی و رفع نیاز محرومان تنها با یاری مردم امکان‌پذیر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از البرز، محمد محمدی فرد پنجم اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) 14 اسفند سال 57 و سه هفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور معمار کبیر انقلاب تشکیل شد.
وی افزود: برقراری عدالت اجتماعی و رسیدگی به محرومان مهم‌ترین هدف تشکیل این نهاد مردمی است که با تدبیر امام خمینی(ره) و کمک مردم توانسته با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب یاری‌گر بسیاری از محرومان جامعه باشد.
این مسئول بیان کرد: امروز، کمیته امداد فرصتی را فراهم کرده تا محرومان جامعه بتوانند همچون سایر اقشار جامعه از فرصت‌های برابر بهره‌مند شوند و این مهم با شناسایی استعدادهای شغلی، مهارت آموزی، تامین منابع مالی، هدایت شغلی، کمک به بازاریابی محصولات و پایدارسازی اشتغال محقق شده است.
محمدی فرد گفت: همچنین کمیته امداد علاوه بر تامین نیاز مالی محرومان، در حوزه فرهنگی نیز اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهد که برگزاری برنامه‌های اردویی و فرهنگی از جمله این برنامه‌هاست.
مدیرکل کمیته امداد البرز در ادامه از نقش مردم در تحقق اهداف کمیته امداد سخن به میان آورد و گفت: رسیدن به عدالت اجتماعی و رفع نیاز محرومان تنها با یاری مردم امکان‌پذیر شده است و کمیته امداد هرگز به تنهایی نمی‌تواند این رسالت بزرگ را به سرانجام برساند.
وی ابرازکرد: در حال حاضر 30 هزار حامی در قالب طرح اکرام و محسنین، 1500 مودی زکات، 130 موسسه خیریه و 18 مرکز نیکوکاری در البرز با کمیته امداد همکاری می‌کنند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج سنت قرض‌الحسنه در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج سنت مبارک قرض‌الحسنه از دغدغه‌های دینی وفرهنگی جامعه کنونی است که در این راستا کمیته امداد اقدام به ایجاد صندوق قرض‌الحسنه ولایت کرده است.
محمدی فرد بیان کرد: اولین شعبه این صندوق در البرز نیز تشکیل شده و از طریق آن تسهیلات قرض‌الحسنه برای رفع نیازهای ضروری مانند ایجاد اشتغال، هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه، درمان بیماری، ساخت، تامین و تعمیرات مسکن، کمک هزینه تحصیلی، اخذ کمک و هدایایی نقدی و غیر نقدی از دولت و اشخاص حقیقی و حقوقی به متقاضیان اعطا می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به این که این صندوق در البرز فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده است، منابع مالی موجود پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست لذا از اصحاب رسانه انتظارداریم تا با اطلاع رسانی و تشویق مردم برای سپرده‌گذاری در این صندوق کمیته امداد را در راستای کمک به اعتلای سنت قرض‌الحسنه و ترویج آن یاری کنند.
انتهای پیام./

captcha