آغاز معاینات پزشکی و غربالگری سلامت طلاب حوزه علمیه شهرستان قزوین
کد خبر: 3694176
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

آغاز معاینات پزشکی و غربالگری سلامت طلاب حوزه علمیه شهرستان قزوین

گروه اجتماعی- معاون مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از آغاز معاینات پزشکی و غربالگری سلامت طلاب ورودی سال 1396 حوزه علمیه شهرستان قزوین خبر داد.

به گزارش ایکنا از قزوین، مسلم میرزا بابایی، معاون مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: انجام معاینات غربالگری و پزشکی طلاب، از روز 29 بهمن 1396 آغاز و تا تاریخ پنجم اسفندماه ادامه خواهد داشت و در آن، ورودی‌های امسال بر اساس سامانه «سیب» معاینه خواهند شد.
وی افزود: در نوبت اول این طرح، تعداد 100 تن از طلاب حوزه علمیه برادران از نظر تغذیه، اعتیاد، مصرف دخانیات و مواجهه با دود آن، ورزش و فعالیت بدنی، پیشگیری از حوادث، سلامت روان و اچ آی وی (ایدز) و بیماری‌های آمیزشی مورد غربالگری قرار می‌گیرند.
میرزا بابایی، در رابطه با اهداف این برنامه اظهار کرد که هدف از انجام معاینات دانشجویان این است که با انجام خود مراقبتی، زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشند.
گفتنی است، در مرحله دوم این طرح که با هماهنگی واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید بلندیان انجام می‌شود 180 تن از خواهران طلبه ورودی سال 1396 غربالگری سلامت خواهند شد.

انتهای پیام

captcha