شرکت یک‌هزار و 500 دانش‌آموز در جشنواره قرآن قطب 2 خوزستان/ جشنواره قرآن خلأ محتوای قرآنی فضای مجازی را پر می‌کند
کد خبر: 3694193
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

شرکت یک‌هزار و 500 دانش‌آموز در جشنواره قرآن قطب 2 خوزستان/ جشنواره قرآن خلأ محتوای قرآنی فضای مجازی را پر می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ ـ پانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز خوزستان (یادواره شهدای مدافع حرم) با حضور 1500 دانش‌آموز از 13 شهر خوزستان به میزبانی رامشیر در قطب 2 برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری پانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز خوزستان (یادواره شهدای مدافع حرم) در قطب 2 امروز 5 اسفندماه در شهرستان رامشیر برگزار شد.

سعید قنواتی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رامشیر در این نشست اظهار کرد: جشنواره پانزدهم، سومین جشنواره‌ای است که ما در رامشیر میزبان آن خواهیم بود. در این جشنواره، رامشیر میزبان دانش‌آموزان 13 شهرستان خواهد بود.

رقابت دانش آموزان 13 شهر خوزستان

وی با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز خوزستان از 9 تا 12 اسفند به مدت 4 روز در رامشیر برگزار خواهد شد، گفت: شهرستان رامشیر 9 و 10 اسفند میزبان دانش‌آموزان قرآنی پسر و 11 و 12 میزبان دانش‌آموزان دختر خواهد بود. در این 4 روز 1500 دانش‌آموز به همراه عوامل اجرایی مهمانان ما هستند.

رامشیر

وی از فرماندار رامشیر در همکاری و توجه به این جشنواره قرآنی قدردانی کرد و گفت: در این جشنواره پسران در 11 رشته و دختران در 9 رشته قرآن، عترت و نماز با یکدیگر رقابت می‌کنند. امیدواریم منتخبان این قطب بتوانند در بخش نخبگان و کشوری باعث افتخار استان باشند.

سید مجید حسینی فرماندار رامشیر نیز با بیان اینکه قرآن بهار دلهاست، گفت: توصیه شده است آنچه از قرآن برایتان میسر است، بخوانید و از آن بهره بگیرید. قرآن مثل اقیانوس ژرفی است که هر کس به اندازه ظرفیت و استعداد خود می‌تواند از آن بهره بگیرد. همه جلوه‌های معارف، فرهنگ، زیبایی و توصیه‌های اخلاقی در قرآن یک جا نهفته شده است.

ضرورت امروز نسل دانش‌آموز ایجاب می‌کند خود را به یک سری ادوات و تجهیزات مسلح کنیم تا بتوانیم در برابر امواج تبلیغات فرهنگی دشمن، خود و جامعه را مصون کنیم

وی اظهار کرد: معجزات همه پیامبران به زمان خاصی محدود بوده‌اند؛ اما معجزه جاوید پیامبر گرامی اسلام(ص) همچنان مثل یک شاهکار در هر بازخوانی جلوه‌های جدیدی از آن آشکار می‌شود. ضرورت امروز نسل دانش‌آموز ایجاب می‌کند خود را به یک سری ادوات و تجهیزات مسلح کنیم تا بتوانیم در برابر امواج تبلیغات فرهنگی دشمن، خود و جامعه را مصون کنیم.

محتواهای الکترونیکی از مفاهیم قرآنی خالی است

حسینی تصریح کرد: احساس می‌کنیم تولیدات و محتواهای الکترونیکی که در دسترس جوانان قرار دارد تا حد زیادی از مفاهیم قرآنی خالی است. چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به پرکردن این خلأها کمک کند.

فرماندار رامشیر با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره قرآن دانش آموزی در این شهرستان ادامه داد: در شهرستان رامشیر به همت مسئولان آموزش و پرورش این رویداد بزرگ در حال شکل‌گیری است؛ رویدادی که تبلیغات آن، آنگونه که باید و شاید در شهر انجام نشده است تا بتواند فضای عمومی شهر را با خود همراه کند و حداقل یک هفته را تحت عنوان یک هفته قرآنی در شهرستان رامشیر داشته باشیم.

رامشیر

وی با تأکید بر اینکه ما باید به دنبال جذب مشارکت خانواده‌ها و مردم باشیم، اظهار کرد: به همه دستگاه‌های اجرایی در جلسات متعدد توصیه کرده‌ام آنچه از دستشان برمی‌آید در راستای هر چه پرشکوه‌تر برگزارکردن این جشنواره انجام دهند؛ با این هدف که این جشنواره بتواند منجر به تعمیق فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه، تحقق فرهنگ قرآن در رفتار دانش‌آموزان و اعتلای بصیرتی دانش‌آموزان و توسعه مهارت‌های قرآنی مثل روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل و ... آنها شود و در نهایت خروجی همه اینها یک تربیت قرآنی است که بتوان تأثیرات آن را در رفتار دانش‌آموزان در آینده ببینیم.

همچنین علی شریفی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رامشیر هم در این نشست گفت: امسال مسئولان شهرستان رامشیر تصمیم گرفتند میزبانی پانزدهمین جشنواره را بپذیرند و با وجود تمام کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، مسئولان و مردم همت کردند این جشنواره قرآنی را برگزار کنند.

وی گفت: همه مسئولان و مردم همت کنند تا در این رویداد مشارکت کنند. اگر توانستیم تربیت قرآنی را در شهرمان و استانمان محقق کنیم قطعاً خداوند برکات خود را بر ما نازل خواهد کرد.

تربیت دانش‌آموزان قرآنی و کشف استعدادهای قرآنی و در نهایت ایجاد همدلی قرآنی در بین مسئولان و مردم و فرهنگیان رامشیر

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رامشیر بیان کرد: مسئولان اداره آموزش و پرورش و فعالان فرهنگی این جشنواره را با چند هدف پذیرفتند که شامل ترویج فرهنگ قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) و پاسخگویی به خواسته‌ مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج معارف قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع)، تربیت دانش‌آموزان قرآنی و کشف استعدادهای قرآنی و در نهایت ایجاد همدلی قرآنی در بین مسئولان و مردم و فرهنگیان شهرستان است.

محمود حمیداوی مدیر مؤسسه قرآنی اهل‌البیت(ع) رامشیر نیز با اشاره به جایگاه خادمان قرآن نزد خداوند گفت: اولین بار است جشنواره قرآن با اهتمام و اشتیاق مسئولان شهرستان همراه است و این مزد زحمات چند ساله قرآنیان است.

در 15 سال گذشته بالاترین نوع طراحی جشنواره‌های قرآنی در رامشیر اتفاق افتاده است

وی اظهار کرد: رامشیر علی‌رغم اینکه شهر کوچکی است اما بزرگ‌ترین فکرها را دارد و در 15 سال گذشته بالاترین نوع طراحی جشنواره‌های قرآنی در رامشیر اتفاق افتاده است. اولین بار است که در جشنواره قرآن کشوری تلفیق قرآن و هنر صورت می‌گیرد. بهترین مجریان و طراحان برای طراحی برنامه امسال به کار گرفته شده‌اند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه شعار ما در جشنواره قرآنی امسال بر سه محور قرار دارد، گفت: شعار اول جشنواره تکریم است؛ هر کس به جشنواره بیاید با جان و دل به استقبال او می‌رویم. شعار دوم تعظیم است؛ همکاران طراح ما چهار ماه است که روی دکور برنامه تلاش می‌کنند. این حرکت به نیت تعظیم قرآن است که بگوییم قرآن را دوست داریم. سوم ایجاد خاطره است؛ ممکن است امکانات رامشیر کم باشد؛ اما به دنبال آن هستیم که بهترین امکانات را برای دانش‌آموزان قرآنی و مهمانان فراهم کنیم.

حمیداوی خاطرنشان کرد: این اتفاق با لطف الهی و تلاش مضاعف همه مسئولان در مجموعه‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام

captcha