فراخوان ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی منتشر شد
کد خبر: 3694220
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

فراخوان ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی منتشر شد

گروه فرهنگی- فراخوان ششمین جشنواره سراسری تولید ات محتوای رضوی در فضای مجازی از سوی اداره کل ارشاد قزوین منتشر شد.

به گزارش ایکنا از قزوین، فراخوان ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتواری رضوی در فضای مجازی از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) منتشر شد.
در فراخوان ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضویی، گسترش فعالیتهای فرهنگی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) در فضای مجازی، تجلیل و تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و تولید محتوا با رویکرد ارزشی،دینی و انقلابی در فضای مجازی بیان شده است. 
این جشنواره در ٣ بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال و ایده‌های دیجیتال رضوی برگزار می‌شود. 
در این فراخوان فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال به عنوان یکی از ٣ محور کلی جشنواره در نظر گرفته شده است. 
مجموعه فعالیت‌های فرد یا موسسه که در معرفی سیره اهل بیت و معصومین به خصوص امام رضا علیه السلام و حوزه‌های مذهبی در شکل و قالب دیجیتال انجام شده باشد در این بخش مورد ارزیابی و رقابت قرار خواهد گرفت.
از نمونه فعالیت‌ها می‌توان به فعالیت مستمر گروه‌ها، کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های اجتماعی که در فضای مجازی ساماندهی می‌شوند و مجموعه پایگاه‌های اینترنتی، صفحات پر مخاطب اینستاگرام و هرگونه فعالیت دیگر که موضوع رضوی و قالب دیجیتالی داشته باشند را می‌توان اشاره کرد.
جذب و اثرگذاری روی مخاطب از فاکتورهای اصلی در ارزیابی این بخش است. 

مقررات شرکت در بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال 

نوع فعالیت باید مشخص با هدف تعیین شده و برنامه ریزی شده باشد؛ اگر فعالیت شامل چند بخش است باید همه بخش‌ها پیوسته و دارای یک شخص یا موسسه به عنوان صاحب فعالیت باشد. صفحات اینستاگرام، گروه‌ها و کانال‌های تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب که پیشینه فعالیت دارند و الزاما باید کد شامد(شناسنامه الکترونیکی و محتوای دیجیتال) را داشته باشند.(جهت دریافت شناسنامه الکترونیکی از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرسwww.samandehi.ir اقدام نماید). 
اثر و اجزای به کار رفته در آن مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملّی و دینی و امنیت ملّی‌‌جمهوری اسلامی ‌ایران نباشد. 
ب- تولید محتوای

دیجیتال این بخش از جشنواره هرگونه محتوای مرتبط با سیره و آموزه‌های رضوی و ارزش‌های اسلامی که توسط ابزارهای دیجیتال ارائه یا تولید شده باشد را شامل می‌شود.
تولیداتی از قبیل بازی‌های رایانه ای، نرم افزارهای چندرسانه ای و همراه، انیمیشن وکلیپ‌های تصویری کوتاه (حداکثر ٦٠ ثانیه ای)، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پایگاه‌های اینترنتی و وب سایت‌ها، بازی‌های رایانه ای و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که در قالب و بستر دیجیتالی تهیه و منتشر می‌شوند همگی می‌توانند در این بخش حضور داشته باشند. 
مقررات شرکت در بخش تولید محتوای دیجیتال 

مراحل تولید و یا انتشار اثر حتما باید از طریق ابزارهای دیجیتال صورت گیرد. محتواهای دیجیتال شرکت داده شده در جشنواره در سه بعد فنی (تکنیک‌های پیاده سازی)، تاثیرگذاری روی مخاطب و غنای محتوایی مورد داوری قرار خواهند گرفت. ٣- اثر و اجزای به کار رفته در آن مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملّی و دینی و امنیت ملّی‌‌جمهوری اسلامی ‌ایران نباشد. 
ج- ایده‌های دیجیتال رضوی 

این بخش به منظور حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه تولید و فعالیت‌های دیجیتال تاثیرگذار با موضوع رضوی ایجاد شده است.
اداره کل ارشاد استان قزوین بر همین اساس از علاقه مندان و صاحبان ایده دعوت می‌کند تا طرح خود را در زمینه‌های نرم افزارهای تلفن همراه، نرم افزارهای چندرسانه ای، بازی‌های رایانه ای، شبکه‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های دیجیتالی با موضوع رضوی ارائه نمایند.
طرح‌های دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره در بخشی جدا داوری شده و به ایده‌هایی که خلاقانه، تاثیرگذار و قابل اجرا باشند جوایزی اهدا خواهد شد. 
مقررات شرکت در بخش ایده‌های دیجیتالی رضوی 

١. شکل و قالب طرح‌های ارسالی باید حداقل شامل بخش‌های: مقدمه، ضرورت و اهمیت اجرای پروژه، طرح پروژه، شناسایی و بیان پروژه، اهداف، روش اجرا، بودجه بندی و خدمات باشد. 
٢. متقاضیان می‌توانند طرح و ایده‌های دیجیتالی رضوی خود را در قالب‌های بالا از طریق تارنمای شمس توس به نشانی portal.shamstoos.ir و وب سایت جشنواره (ghazvin.shamstoos.ir) به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
جوایز: 

در هر بخش به نفرات اول تا سوم جوایز ذیل اهدا می‌شود: 
جایزه رتبه اول: تندیس جشنواره + لوح تقدیر + ٣٠میلیون ریال وجه نقد 
جایزه رتبه دوم: لوح تقدیر + ٢٥ میلیون ریال وجه نقد 
جایزه رتبه سوم: لوح تقدیر + ١٥ میلیون ریال وجه نقد 
نحوه ثبت نام و ارسال آثاربه جشنواره: 
* همه اطلاع رسانی‌ها و فرآیند ثبت نام از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ghazvin.shamstoos.irانجام می‌‌شود. 
مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا تاریخ٢٠/٠٥/ ١٣٩٧ است.
نکات مهم:

پ برگزاری کارگاه ها و نشست ها با موضوع رسانه های دیجیتال رضوی از بخش های جنبی جشنواره است که زمان و مکان برگزاری آن متعاقبا از طریق وبسایت جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد. 
تولیدکنندگان محترم حوزه دیجیتال می توانند جهت دسترسی به محتوا، منابع و احادیث مورد نیاز در خصوص موضوعات عنوان شده به سایت شمس توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir مراجعه نمایند. 
هزینه ایاب وذهاب، اسکان وپذیرایی درطول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره بوده وبه شرکت کنندگان درمرحله پایانی متناسب باموقعیت استان کمک هزینه سفرپرداخت خواهدشد. 
هرگونه نظر و پیشنهاد را از طریق سامانه نظام پیشنهادات برروی سایتshamstoos.ir ارسال فرمایید. 
در صورت ارسال آثار (در قالبDVD) از طریق پست، (به علت حجم بالای اثر و عدم بارگذاری در سامانه) انضمام «فرم شناسه اثر» مندرج در انتهای فراخوان و کد رهگیری پس از ثبت نام در سامانه الکترونیکی ضروری است و اعلام وصول از طریق ارسال کد رهگیری پستی انجام می‌گیرد. 
دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی به صورت مختلف (عکس، فیلم، متون) در گزارشات استفاده نماید و حق استفاده و چاپ و نمایش تصویر آثار را با قید نام صاحب اثر برای خود محفوظ می‌دارد. 
تماس با دبیرخانه: 

قزوین- بلوار آزادگان- چهارراه غیاث آباد- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین- دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تولید محتوای رضوی در فضای مجازی . 
٠٢٨٣٣٦٩١٤٠٤-٠٢٨٣٣٦٩١٤١٢
ghazvin.shamstoos.ir

انتهای پیام

captcha