تربیت نسل قرآنی؛ هدف از تاسیس موسسه نسیم وحی شهرکرد
کد خبر: 3694239
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
داوری بیان کرد:

تربیت نسل قرآنی؛ هدف از تاسیس موسسه نسیم وحی شهرکرد

گروه فعالیت های قرآنی - مدیر مؤسسه ی نسیم وحی شهرکرد هدف از راه اندازی این مؤسسه را تربیت نسل قرآنی دانست که در کنار تخصص، متخلق به اخلاق حمیده و مفید برای خود و جامعه اسلامی باشند.

 مسعود داوری، در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به نحوه ی تأسیس موسسه ی نسیم وحی شهرکرد، گفت: موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد واقع در خیابان مولوی، حد فاصل شهر داری و مخابرات با این بهانه شروع به فعالیت کرد که حقیر متجاوز از 40 سال از عمرم را در حال تدریس موضوعات قرآنی صرف کرده بودم اما این تدریس ها پراکنده و جزیره ای بود یعنی نسبت به اقتضائات زمانه نیازهای موسسات قرآنی ، دار القرآن ها ، مراکز قرآنی ، مساجد ، ادارات را به تناسب برطرف می کردم .
داوری افزود: این پراکندگی و تشتتی که وجود داشت برای من آزار دهنده بود و لذا تأسیس موسسه قرآنی را در ذهنم به عنوان یک هدف مهم دنبال کردم ، از آن جهت که خودم هم معلم بودم می توانستم با برنامه ریزی منسجم و در بلند مدت بتوانم مباحث هدایتی قرآنی را به جامعه تزریق کرده و از امور موقتی و فصلی و بعضا صوری پرهیز کنم.
وی ادامه داد: به این شکل که یک نوجوان و کودک را تحویل می گیریم و در یک پروسه ی مثلا 5 ساله یا 10 ساله به گونه ای مورد آموزش قرار بگیرد که خروجی های خوبی ایجاد شود.
مدیر موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد بیان کرد: این افراد از روخوانی ، روانخوانی ، تجوید ، صوت و لحن ، مفاهیم ، تفسیر و تدبر در کنار اهمیت به مباحث اخلاقی ، خانوادگی و تربیتی عبور کرده و به قول امروزی ها تربیت قرآنی ایجاد شود ، آن طور که ، هم تخصص داشته و هم متخلق به اخلاق حمیده و مفید برای خود و جامعه اسلامی باشد و یعنی تلاش شود که آموزش و فعالیت ها منتج به نتیجه شود ، این دیگر کمال مطلوب خواهد بود .
مسعودی داوری گفت: گرفتن مجوز موسسه به خاطر سختی ها و مشقت هایی که داشت دو سه سال طول کشید که چند بار در وسط راه منصرف شدم ولی به لطف حضرت حق در تاریخ 9 آذر 1393 موسسه باعنوان موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد به ثبت رسمی و مشغول به فعالیت شد.
داوری افزود: در موسسه قرآنی نسیم وحی از رده سنی 8 سال به بالا آقا و خانم پذیرش شده و مباحث موضوعه آموزش داده می شود .
وی بیان کرد: برای سنین 8 سال تا 14 سال به طور تخصصی در قالب بحث طرح ملی تلاوت و نیز طرح آموزش استعدادهای قرآنی اجرا می شود.
مدیر موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نسیم وحی شهرکرد در پایان افزود: از سنین 16 سال به بالا علاوه بر آموزش های عمومی دیگر مباحث مثل مباحث تفسیر، تدبر، نهج البلاغه، صحیف سجادیه و حفظ آموزش داده می شود.

انتهای پیام

captcha