«بانوی تسبیح» رونمایی شد
کد خبر: 3694247
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

«بانوی تسبیح» رونمایی شد

گروه ادب ــ کتاب «بانوی تسبیح» در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی عصر امروز در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد.

«بانوی تسبیح» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، رونمایی از کتاب «بانوی تسبیح» عصر امروز 5 اسفندماه با حضور مدیرعامل بنیاد قرآن، نویسنده، ویراستار و جمعی از اهالی قلم در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین‌زاده، نویسنده و مدیرعامل بنیاد قرآن در این مراسم گفت: برنامه یاوران یار مهربان در راستای حمایت از نویسندگان، مؤلفان و ناشران در فرهنگسرای رسانه کلید خورده است و آغاز این برنامه نیز با رونمایی کتاب «بانوی تسبیح» بوده است.
وی افزود: برخی کتاب‌ها چاپ نشده رونمایی می‌شوند اما این کتاب دو سال پس از چاپ رونمایی می‌شود و هدفمان نیز این بوده که این کتاب را معرفی کرده و نقشی در ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام حسین‌زاده ادامه داد: من معمولاً کتاب نمی‌نویسم و اگر بنویسم سعی می‌کنم در راستای رفع یک نیاز باشد و به نظرم رسید جای این کتاب خالی است و با وجود اینکه کتاب‌های بسیاری درباره حضرت فاطمه زهرا(س) نوشته شده است، اما چندان به این موضوع توجه نشده است از این رو دست به نگارش این کتاب زدم و از خداوند خواستم اگر نام و نانی برای من دارد، چاپ نشود.
این نویسنده گفت: 10 هزار نسخه از کتاب «بانوی تسبیح» به چاپ رسیده که اغلب به صورت هدیه به چاپ رسیده و خیران و علاقه‌مندانی که می‌خواهند در ترویج این کتاب سهمی داشته باشند، می‌توانند مشارکت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی بهرامی، ویراستار این اثر نیز در ادامه بیان کرد: عمدتاً رسانه نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد، هر چند بسیاری از افراد ارتباط بیشتری با فضای مجازی دارند، اما مطالعه در فضای مجازی مطالعه مفید محسوب نمی‌شود، چرا که به سرعت فراموش می‌شود.
وی افزود: این کتاب که در حجم بسیار کم ارائه شده است، برای نسل امروز که فرصت اندکی دارند مناسب ذائقه آنها است اما از جهت محتوا نیز ارزشمند است و با وجود اینکه روایاتی که در آن آمده همگی براساس تحقیق بوده، اما کتاب تحقیقی نیست و به قصد این نیز نوشته نشده که متنی ادیبانه را ارائه دهد، هر چند متن شاعرانه و ادبی هم دارد؛ از این رو کتاب خاصی است و نمی‌توان آن را در چارچوب کتاب‌های خاصی دسته‌بندی کرد.
بهرامی ادامه داد: تاکنون 100 کتاب را ویراستاری کرده‌ام، اما این تنها کتابی است که مقدمه‌ای بر آن نوشته‌ام و این امر نیز به دلیل آثار معنوی است که در من داشته است.
این ویراستار در ادامه گفت: تسبیحات حضرت زهرا(س) یک ذکر است و این ذکر فی نفسه ارزشمند است؛ چرا که ذکری که از سوی ائمه اطهار و معصومین(ع) باشد، ارزش خاصی دارد و این ترکیب، ترتیب و تعداد ذکر که به نام حضرت زهرا(س) از زبان رسول اکرم(ص) بوده، جایگاه والایی دارد و در رابطه با این تسبیح، کیفیت گفتن آن، زمان و مکان آن در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام حسین‌زاده بخشی از کتاب را خواند و در ادامه نیز از کتاب رونمایی شد.
یادآور می‌شود، از این پس فرهنگسرای رسانه با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنیاد قرآن و مراکز و مؤسسات فرهنگی میزبان مراسم‌های رونمایی و معرفی کتاب خواهد بود.

انتهای پیام

captcha