عدم توجه به کتاب جامعه را به بی‌هویتی دچار می‌کند
کد خبر: 3694278
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

عدم توجه به کتاب جامعه را به بی‌هویتی دچار می‌کند

گروه فرهنگی- امام جمعه زاهدان مطالعه را جزء شاخص‌های رشد فرهنگی یک جامعه دانست و اظهار کرد: توجه نداشتن به کتاب و اهمیت ندادن به مطالعه، جامعه انسانی را دچار بی‌هویتی می‌کند و از رشد و کمال بازمی‌دارد؛ چنین جامعه‌ای نمی‌تواند ارتقاء پیدا کند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در حاشیه نمایشگاه سراسری کتاب زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: کتاب و کتاب‌خوانی در همه ادیان، مکاتب و فرهنگ‌ها محترم است، با این حال شاید اهمیت و ارزشی که اسلام برای کتاب‌خوانی قائل است، در هیچ دین دیگری تا این اندازه نباشد، بطوری که اولین پیام الهی به پیامبر اسلام، دستور به خواندن است.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه «در اسلام همه آداب و سنت‌ها تا زمانی که مطابق با قرآن باشد، پذیرفتنی خواهد بود»، افزود: معجزه پیامبر اسلام یک «کتاب» است و در حقیقت مشروعیت و حقانیت این دین الهی، وابسته به همین کتاب است.
وی ادامه داد: جایگاه کتاب در جامعه اسلامی تثبیت شده است و روابط بر اساس کتاب تعریف و به مردم برای ارزش گذاری با عینک کتاب نگاه می‌شود.
آیت‌الله سلیمانی مطالعه را جزء شاخص‌های رشد فرهنگی یک جامعه دانست و اظهار کرد: توجه نداشتن به کتاب و اهمیت ندادن به مطالعه، جامعه انسانی را دچار بی‌هویتی می‌کند و از رشد و کمال بازمی‌دارد؛ چنین جامعه‌ای نمی‌تواند ارتقاء پیدا کند.
وی بیان کرد: باید شرایطی را فراهم کرد تا مردم برای دسترسی به کتاب مشکلی نداشته باشند؛ از جمله این راه‌ها، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های مختلف و همچنین ارائه بن کتاب در این نمایشگاه‌ها است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید کسانی را که در عرصه تألیف، چاپ و نشر کتاب فعالیت دارند، تجلیل و تشویق کرد تا هر چه بیشتر و بهتر در این مسیر گام بردارند و انشاءالله شاهد توسعه فرهنگ مطالعه آن‌گونه که در شأن ملتی با آن قدمت و تمدن است، باشیم.

عدم توجه به کتاب جامعه را به بی‌هویتی دچار می‌کند

انتهای پیام

captcha