برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان در دانشگاه سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3694322
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان در دانشگاه سیستان و بلوچستان

گروه مسابقات ــ مرحله دانشگاهی سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان امروز ششم اسفندماه با استقبال اندک دانشجویان آغاز شد.

برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان در دانشگاه سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا؛ مرحله دانشگاهی بخش شفاهی سی و سومین دوره مسابقات قرآن دانشجویان وزارت علوم در دانشگاه سیستان و بلوچستان، امروز یکشنبه ششم اسفندماه در بخش آقایان برگزار می‌شود.
این مسابقات در بخش آقایان در رشته‌های شفاهی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، اذان، تواشیح و دعاخوانی برگزار می‌شود.
همچنین رقابت‌های بخش بانوان این مسابقات نیز روز سه‌شنبه، هشتم اسفندماه برگزار خواهد شد. نفرات برگزیده این مسابقات به مرحله منطقه‌ای سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم که اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
از نکات قابل توجه این مسابقات حضور 40 نفر در بخش شفاهی و 60 نفر در بخش کتبی جشنواره است. این در حالی است که براساس آخرین آمار منتشر شده در فضای مجازی تعداد دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بیش از 23 هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی است.
مسئولان قرآنی این دانشگاه از جمله عوامل عدم استقبال دانشجویان از جشنواره سی و سوم را مهلت کم ثبت نام و نیز زمان‌بندی برگزاری بسیار نامناسب آن به خصوص در مرحله دانشگاهی عنوان کرده‌اند.
دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 95 میزبان مرحله کشوری سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم بوده است.
انتهای پیام

captcha