2 سال تعطیلی مؤسسه قرآنی مشکات و ساختمان‌های بدون استفاده
کد خبر: 3694327
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
فرجی تشریح کرد:

2 سال تعطیلی مؤسسه قرآنی مشکات و ساختمان‌های بدون استفاده

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیر مؤسسه قرآن و عترت مشکات اراک با اشاره به تعطیلی دو ساله این مؤسسه گفت: بسیاری از مساجد، حسینیه‌ها و برخی از ساختمان‌های دولتی بدون استفاده است اگر این مکان‌ها در اختیار مؤسسات قرار گیرد بخش قابل توجهی از مشکلات مؤسسات قرآنی که در آستانه تعطیلی هستند برطرف خواهد شد.

فاطمه فرجی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت مشکات اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اعلام تعطیلی فعالیت‌های این مؤسسه در دو سال گذشته گفت: این تعطیلی به دلیل نداشتن مکان مناسب است درواقع یک مدیر مؤسسه باید خودش بودجه اجاره مکان را داشته باشد و بنده چنین توان مالی را ندارم.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت مشکات اراک بیان کرد: آخرین فعالیت این مؤسسه به سال 94 برمی‌گردد، به مدت دو سال در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران واقع در خیابان شریعتی سکونت داشتیم و از درآمد مؤسسه، هزینه حداقلی نیز پرداخت می‌کردیم تا اینکه به دلیل نقل مکان حوزه علمیه، بنده نیز مجبور به تخلیه مکان موقت مؤسسه شدم و قرآن آموزان را به دیگر مراکز منتقل کردم.
فرجی افزود: متأسفانه هیچ حمایت دولتی در این زمینه وجود ندارد و از طرف دیگر بسیاری از مساجد، حسینیه‌ها و برخی از ساختمان‌های استانداری و فرمانداری و همچنین اوقاف، خالی و بدون استفاده است اگر این مکان‌ها در اختیار مؤسسات قرار گیرد بخش قابل توجهی از مشکلات مؤسسات قرآنی که در آستانه تعطیلی هستند برطرف خواهد شد.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت مشکات اراک گفت: این فقط مشکل مؤسسه مشکات نیست، فعالیت‌های خیلی از مؤسسات به دلیل نداشتن مکان مناسب تعطیل شده است، نمی‌توان گفت این مشکل راه حل ندارد، بلکه اگر نهادهای مختلف در این زمینه هم افزایی کنند و اتحادیه مدغم نیز ورود پیدا کند مشکل فضای فیزیکی مؤسسات حل خواهد شد./انتهای پیام

captcha