دارالقرآن زنجان؛ میزبان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم
کد خبر: 3694334
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

دارالقرآن زنجان؛ میزبان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به میزبانی دارالقرآن زنجان برگزار می‌شود.

بهزاد شکوری، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: آزمون کتبی مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم 10 اسفندماه سال‌جاری به میزبانی دارالقرآن برای داوطلبان در شهر زنجان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شد و تا روز برگزاری آزمون ادامه خواهد داشت، افزود: ثبت‌نام کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.quranedu.ir  نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.
شکوری تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی از روز ۳۰ بهمن‌ماه و شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی شامل افراد زیر ۱۳ سال نیز از روز ششم اسفندماه می‌توانند با مراجعه این سایت نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود  که نشانی حوزه آزمون هم درج شده، اقدام کنند.
وی با اشاره به رشته‌های این آزمون افزود: آزمون سراسری امسال در چهار رشته اصلی حفظ قرآن کریم شامل ۱۵ زیرمجموعه حفظ جزء ۳۰، جزء اول، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۲۵ جزء و کل قرآن کریم، حفظ سوره‌های منتخب، حفظ موضوعی ۱، ۲ و ۳، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل سه رشته مفاهیم قرآن ۱ و ۲ و تدبر در قرآن، معارف اهل بیت(ع) شامل چهار رشته مفاهیم نهج‌البلاغه ۱ و ۲، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم خطبه فدکیه و انس با قرآن کریم شامل یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن برگزار می‌شود و در مجموع شرکت‌کنندگان در بیست و سه رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال به‌صورت مشترک توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور 3700 نفر در استان زنجان از 10 تا 17 اسفندماه در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.
captcha