افزایش 15 درصدی شرکت‌کنندگان البرزی در آزمون حفظ مفاهیم قرآن‌کریم
کد خبر: 3694354
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

افزایش 15 درصدی شرکت‌کنندگان البرزی در آزمون حفظ مفاهیم قرآن‌کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: آمار شرکت‌کنندگان آزمون حفظ مفاهیم قرآن‌کریم در این استان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از البرز، ناصر مقدم، ششم اسفند در نشست خبری با محوریت برگزاری شانزدهمین آزمون حفظ مفاهیم قرآن‌کریم در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: این آزمون امسال با مشارکت اداره کل اوقاف استان برگزار می‌شود و قطعا این همکاری تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت برگزاری آزمون دارد.
وی افزود: امسال ٨٧٣٦ نفر از استان البرز برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند که 5972 نفر از شرکت‌کنندگان خانم و 2765 نفر آقا هستند.
این مسئول بیان کرد: سال گذشته ٧٦٠٠ نفر در این آزمون شرکت کردند که امسال با توجه به آمار ثبت‌نام، شاهد افزایش 15 درصدی شرکت‌کنندگان هستیم.
مقدم گفت: امسال شانزدهمین آزمون سراسری قرآن وعترت البرز به صورت همزمان در هفت مرکز شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس، اشتهارد، طالقان وماهدشت در چهار رشته ترجمه، مفاهیم، حفظ و معارف اهل‌بیت(ع برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری این آزمون دانست و ابرازکرد: ارزیابی کمی و کیفی مؤسسات در قسمت آموزش قرآن و ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین قرآن‌آموزان از دیگر اهداف برگزاری این آزمون است.
انتهای پیام./

captcha