جشنواره ملی خط‌شکنان برگزیدگان خود را شناخت + اسامی
کد خبر: 3694361
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

جشنواره ملی خط‌شکنان برگزیدگان خود را شناخت + اسامی

گروه فناوری اطلاعات ــ دبیر اجرایی جشنواره ملی خط شکنان با اشاره به معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره گفت: شایسته است جوانان و نوجوانان وبلاگ‌نویس ضمن شناسایی الگوهای موفق در فضای مجازی با نیتی الهی، مطالعه و همت مضاعف به ارتقای کیفی آثار خود بپردازند.

جشنواره ملی خط شکنان برگزیدگان خود را شناخت+ اسامی

‌رضا قاسمی‌پور، دبیر اجرایی جشنواره ملی خط شکنان ستاد کنگره هزار و سیصد شهید خط شکن شهرستان فلاورجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به اعلام اسامی برگزیدگان مسابقه وبلاگ‌نویسی این جشنواره و جزئیات آن گفت: جشنواره وبلاگ نویسی خط شکنان از شهریور ماه شروع به ثبت نام و دریافت آثار شرکت کنندگان کرد که این امر تا 30 دی ماه ادامه داشت. در مرحله اول هیئت داوران همزمان با ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، آثار دارای حد نصاب‌های جشنواره را مشخص کردیم و در مرحله دوم آثار تقدیم به هیئت داوران شد تا نفرات برگزیده جشنواره مشخص شوند.

وی با بیان اینکه استقبال پرشور صاحبان فکر و قلم در فضای مجازی از جشنواره وبلاگ نویسی خط شکنان نشان‌دهنده‌ ظرفیت‌های مغفول و توانمندی‌های فعال‌نشده برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی در ایران و جهان اسلام است، افرود: وبلاگ‌نویسان جوان و نوجوان بیش‌ترین شرکت‌کنندگان این دوره را تشکیل می‌دهند. با این‌حال، کیفیت آثار ارسالی حاکی از عمق بصیرت فکری شرکت‌کنندگان در تشخیص مولفه‌های فرهنگی مذهبی و همچنین استفاده از ابزارهای متناسب برای انتقال صحیح آموزه‌های اسلامی است.

قاسمی‌پور با تاکید بر اینکه شایسته است جوانان و نوجوانان وبلاگ نویس ضمن شناسایی الگوهای موفق در فضای مجازی که در بین برگزیدگان این دوره به وفور به چشم می‌آیند با نیتی الهی و با مطالعه و همت مضاعف به ارتقای کیفی آثار خود بپردازند، اظهار کرد: انتخاب تعدادی از آثار و اهدای جوایز به برگزیدگان آن‌ها از ضروریات هر مسابقه و جشنواره‌ای است و برگزیدن تعدادی از آثاربه هیچ وجه به معنای کم اجر بودن سایر آثار نیست.

‌دبیر اجرایی جشنواره ملی خط شکنان با اشاره به معیارهای داوری این آثار گفت: مهمترین ملاک‌های داوری وبلاگ‌نویسی جشنواره را می‌توان به تولید محتوا توسط وبلاگ نویس، اتکا به منابع غنی و معرفی آنها، میزان جذابیت مطالب و همچنین مسئله زیبایی و نکات فنی وبلاگ اشاره کرد که تمامی وبلاگ‌های شرکت کننده در این جشنواره 5 مرتبه بر اساس ملاک‌های یاد شده طی 2 فرآیند محتوایی و فنی بررسی و داوری شدند.

وی ادامه داد: در پایان آثار برگزیده پایانی نیز بصورت گروهی و همزمان توسط 5 نفر از هئیت داوران جشنواره مورد بررسی قرار گرفتند که این فرآیند با توجه به حضور وبلاگ‌نویسان مطرح ، با دشواری بسیاری همراه بود و هیئت داوران به تناسب امتیازهای کسب شده، آثاری را به عنوان رتبه‌های برتر برگزیدند.

به گزارش ایکنا آثار برگزیده به شرح زیر است:
الف ) بخش عمومی:
رتبه اول ابراهیم معصومی از استان آذربایجان شرقی شهرستان ملکان با وبلاگ جنگ نرم؛ رتبه دوم: در این بخش هیچ اثری موفق به کسب امتیاز لازم شد. رتبه سوم ‌ناهید ورزند عین از استان آذربایجان شرقی شهرستان بستان‌آباد با وبلاگ نا‌گفته‌ها

ب ) بخش ویژه (معرفی شهدای شهرستان فلاورجان در غالب هر شهید یک وبلاگ) :
رتبه اول ‌امیر علی رضایی با معرفی شش شهید؛ رتبه دوم ‌ مهسا کریمی با معرفی پنج شهید؛ رتبه سوم روح الله قاسمی با معرفی دو شهید؛ رتبه چهارم راضیه قاسمی با معرفی دو شهید؛ رتبه پنجم محمدجواد صالحی با معرفی یک شهید. برای مشاهده سایر برگزیدگان این مسابقه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

captcha