ادعای مفتی سابق مصر درباره قرآن‌های عصر نبوی
کد خبر: 3694367
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

ادعای مفتی سابق مصر درباره قرآن‌های عصر نبوی

گروه بین‌الملل ــ علی جمعه، مفتی سابق مصر در یک گفت‌وگوی تلوزیونی ادعا کرد که قرآن‌های عصر پیامبر(ص) در ترتیب صفحات دارای اشکال و خطا بوده و نسخه‌هایی نامعتبر به شمار می‌روند.

ادعای مفتی سابق مصر بر نامعتبربودن قرآن‌های عصر نبوی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی‌البلد؛ مفتی سابق مصر در برنامه «والله عالم» که از شبکه ماهواره‌ای  «سی بی سی» این کشور پخش می‌شود، گفت: مصاحف عصر پیامبر(ص) نامعتبر بوده و در آن اسامی سوره‌ها وجود نداشته است.

وی افزود که صحابه رسول اکرم(ص)، آیات قرآن را بر مبنای برداشت خود و فراتر از آیات، تفسیر می‌کردند.

مفتی سابق مصر ادامه داد که مراد ابن مسعود، صحابی پیامبر(ص) از تجرید قرآن کریم، همان عدم نگارش چیزی به جز قرآن بوده است و اصل قرآن به صورت مقروء(خوانده شده) و نه مکتوب است.

یادآور می‌شود، موضوع تجمیع آیات قرآن کریم در قالب یک کتاب در عصر پیامبر(ص)، همواره یکی از موضوعات چالش برانگیز حوزه مطالعات قرآنی به شمار می‌رود و علمای اسلامی در این باره کتاب‌های متعددی به رشته تحریر درآورده‌اند.

 اکثر علمای اسلامی معتقدند که تجمیع آیات قرآن کریم در عصر پیامبر(ص) اتفاق افتاده، میان مردم رواج داشته است و پس از رحلت پیامبر اسلام و به دلیل وجود اختلاف قرائات، توحید مصاحف در دوره خلیفه سوم و با هدف یکسان‌سازی قرائت قرآن و از بین بردن قرائت‌های اشتباه و غلط، صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha