ماهنامه فکه؛ از شهید زواره‌ای تا شیخ‌الشهدای کردستان
کد خبر: 3694375
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

ماهنامه فکه؛ از شهید زواره‌ای تا شیخ‌الشهدای کردستان

گروه ادب ــ شماره 178 ماهنامه فکه در پرونده ویژه به شهید مصطفی زواره‌ای و محمد آژند پرداخته است.

ماهنامه فکه؛ از شهید زواره‌ای تا شیخ‌الشهدای کردستان


به گزارش ایکنا، ماهنامه فکه در آخرین شماره خود مطالبی با عناوین «نقشه راه»، گذر از 96 به 97، جناح سوم، «ارکان تحقق تولید ملی و وظایف آن»، «قله‌های سربلندی» نگاهی کوتاه به پیروزی‌های جبهه مقاومت در سال 96، «تا چهل سالگی» سال‌شمار وقایع اسفند 57 تا 95، داستان انقلاب «نظام جدید»، همراه روزهای انقلاب اختصاص یافته است.
در بخش دیگری مطلبی با عنوان شاعرانی که «مرگ بر انگلیس» سرودند، نگاهی مختصر به بازتاب روحیه ضداستعماری مردم ایران در آینه منظومه‌سرایی دارد و «همراه روزهای انقلاب» نیز به بررسی نقش کمیته‌های خوزستان در گفت‌وگو با عبدالوهاب سخی، راوی مسئول کمیته‌های انقلاب اسلامی در دهه شصت پرداخته است. «پیر میکده قله‌ جاسوسان» نیز درباره شهید محمد جعفرخانی در نبرد با گروهک تروریستی پژاک و «عملیات منظم» شامل شرح عملیات بیت المقدس3 در منطقه سلیمانیه عراق است.
پرونده ویژه این نشریه به سردار شهیدحاج مصطفی زواره‌ای اختصاص یافته که مطالبی با عناوین «آقا مصطفی»، «قدم به قدم تا خدا» درباره شهید مصطفی زواره‌ای فرمانده گردان مهندسی رزمی لشکر سیدالشهدا(ع)»، «یکی سبز، یکی قرمز» شهید مصطفی زواره‌ای در کلام مادر و «نقش ماندگار» گفت‌و‌گو با سردار محمدعلی فلکی درباره شهید خواندنی است.
پرونده ویژه شهید مدافع حرم نیز به شهید محمد آژند پرداخته و در این بخش شاهد مطالبی با عناوین «برفراز خان طومان»، «من مادر وهبم» از زبان محترم خدارحمی، مادر شهید، «منتظرم نباش» گفت‌وگو با مرضیه شریف جمعه‌ همسر شهید مدافع حرم، «جلودار» نیم نگاهی به زندگی شهید و «شیخ‌الشهدای کردستان» هستیم.
معرفی کتاب، نونی صفر، تک تاریخ گذشته، پیشخوان و... نیز در تازه‌ترین شماره «فکه» آمده است.

انتهای پیام

 

captcha