عدم استقبال داوطلبان البرزی از بخش الکترونیکی آزمون حفظ مفاهیم قرآن‌کریم
کد خبر: 3694385
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

عدم استقبال داوطلبان البرزی از بخش الکترونیکی آزمون حفظ مفاهیم قرآن‌کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: امسال تنها 165 نفر برای شرکت در بخش الکترونیکی آزمون حفظ مفاهیم قرآن‌کریم ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از البرز، حجت الاسلام محمود دهقاندار، ششم اسفند در نشست خبری با محوریت برگزاری شانزدهمین آزمون حفظ مفاهیم قرآن‌کریم در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: امسال در کل کشور 242 هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.
وی افزود: 80 درصد شرکت‌کنندگان در رشته حفظ، 14 درصد ترجمه و مفاهیم و 6 درصد در رشته مفاهیم نهج البلاغه ثبت نام کردند.
این مسئول بیان کرد: امسال در البرز چهار هزار و 755 نفر در رشته حفظ، یک هزار و 121 نفر در رشته معارف و مفاهیم، دو هزار و 482 نفر در بخش شفاهی و 165 نفر در بخش الکترونیکی این آزمون ثبت‌نام کردند.
دهقاندار گفت: رشته الکترونیک مربوط به رشته درک معنا و تدبر در قرآن کریم ویژه داوطلبین بالای ۱۲ سال بوده و متولی برگزاری این رشته موسسه نور واقع در استان قم است.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه آزمون کتبی به‌صورت متمرکز در(۱۰ اسفند) ویژه داوطلبین بالای ۱۲ سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون‌های شفاهی (۱۲ تا 18 اسفند) در هفت شهرستان این استان برگزار می‌شود.
وی در مورد هزینه‌های ثبت‌نام آزمون گفت: هزینه ثبت نام برای هر نفر پنج هزارتومان بود که به صورت اینترنتی توسط داوطلبان پرداخت شد.
این مسئول بیان کرد: امسال مبالغ دریافتی از محل ثبت‌نام داوطلبان 45 میلیون تومان بود که این مبلغ صرف برگزاری آزمون، اهدا جوایز و اعطای کمک مالی به موسسات قرآنی می‌شود.
انتهای پیام/

captcha