گرافیست‌های انقلابی ظرفیت بزرگی جهت رویدادهای هنری ایجاد کرده‌اند
کد خبر: 3694393
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

گرافیست‌های انقلابی ظرفیت بزرگی جهت رویدادهای هنری ایجاد کرده‌اند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: در حوزه گرافیک، جمعی از گرافیست‌های انقلابی دور هم جمع شده‌اند و ظرفیت بزرگی را جهت رویدادهای هنری خوب در سطح کشور ایجاد کرده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، محمدعلی چمی‌گو، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی عصر دیروز، پنجم اسفندماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه «زودپز» شامل آثار هنرمند برجسته محمود بازدار در نگارخانه رضوان، بیان کرد: با مذاکره‌ای که با هنرمندان گرافیست نهضت مردمی پوستر انقلاب داشتیم، مقرر شد فرصتی را فراهم کنیم تا پوسترها و آثار گرافیکی این جوانان به‌صورت انفرادی و گروهی در محل نگارخانه رضوان اکران شود و مورد بهره‌مندی بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
وی این کار را شروعی برای برپایی نمایشگاه‌هایی دیگر به‌صورت مستمر دانست و گفت: برنامه ما در آینده این است که به‌صورت ماهیانه نمایشگاهی از آثار این هنرمندان به شکل انفرادی یا گروهی داشته باشیم و همچنین این آثار بعد از اینکه در نگارخانه رضوان به تماشا گذاشته شد، توسط دوستان خادم‌یار گرافیک رضوی، در نگارخانه‌های سایر شهرهای کشور، به نمایش در بیاید.
این مقام مسئول با اشاره به سطح کیفی نمایشگاه، بیان کرد: کیفیت آثار خیلی خوب است و همه پوسترها در سطح حرفه‌ای قرار دارد.
وی در پایان عنوان کرد: پوستر و گرافیک جزء آثاری است که نیاز به ترجمه ندارد و مخاطب با هر ملیت و زبانی قادر خواهد بود برداشت خود را از اثر داشته باشد. به همین جهت، در حوزه گرافیک می‌توان کارهای هنری ارزنده‌ای انجام داد که فرا ملیتی و قومی باشد.
یادآور می‌شود، «زودپز» شامل آثار محمود بازدار تا 10 اسفند‌ماه، در نگارخانه رضوان واقع در خیابان کوهسنگی 17 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر از آثار این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام/

captcha