آموزش 100 قرآن آموز در خانه قرآن روستایی لیوارجان جلفا
کد خبر: 3694400
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

آموزش 100 قرآن آموز در خانه قرآن روستایی لیوارجان جلفا

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر خانه قرآن روستایی لیوارجان جلفا، با بیان اینکه 100 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، صحیح خوانی، تفسیر، ترجمه و مفاهیم مشغول آموزش هستند.

سید قاسم میرمحمدی، مدیر خانه قرآن روستایی لیوارجان جلفا، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، صحیح خوانی، تفسیر، ترجمه و مفاهیم مشغول آموزش هستند.
وی، افزود: نیازمندی همه جامعه بشری و پویندگان راه حق و حقیقت را به این كتاب آسمانی ضروری و آشكار ساخته است؛ زیرا بعضی از دانش ها به جز از طریق قرآن، برای بشر دست یافتنی نیست.
میرمحمدی از پایه های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در این خانه قرآنی در رده‌ای سنی نوجوان، جوان و بزرگسال هستند.
مدیر خانه قرآن روستایی لیوارجان جلفا یادآور شد: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است. این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به كلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص)افزود: پیامبراکرم(ص)می فرمایند: هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نيك قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت، خواهد بود.
میرمحمدی قرآن را نور دانست و تاکید کرد: قرآن، نور است؛ یعنی قرار است که شما را به سر منزل مقصود برساند. چراغ راهی است در مسیر ما به عنوان یک انسان که همواره در حال حرکت تصویر می شویم آن هم در حالی که در یک شب ظلمانی و تاریک قرار داریم و برای رسیدن به مقصد نمی توانیم پیشاپیش خودمان را ببینیم. در این حالت، قرآن عبارت است از چراغی که مسیر را برای ما روشن می کند. با روشن شدن مسیر انسان می تواند به سمت هدف درست حرکت درستی داشته باشد.

captcha