آژانس‌های مسافرتی دارای بند «ب» مجاز به اعزام کاروان‌های سوریه و عتبات
کد خبر: 3694403
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
محب‌خدایی تأکید کرد:

آژانس‌های مسافرتی دارای بند «ب» مجاز به اعزام کاروان‌های سوریه و عتبات

گروه جامعه ــ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آژانس‌های مسافرتی که دارای بند «ب» هستند را مجاز به اعزام کاروان‌های سوریه و عتبات عالیات دانست و گفت: عملکرد این کاروان‌ها کاملا مجاز است و می‌توانند مسافر به سوریه و عتبات اعزام کنند.

آژانس‌های مسافرتی دارای بند «ب» مجاز به اعزام کاروان‌های سوریه و عتبات
 
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز ششم اسفندماه، با حضور در نشستی خبری به تبیین برنامه‌های نوروزی پرداخت و گفت: در ایران بر اساس دیدگاهی کهن، بازه زمانی نوروز فرصتی برای سفر است و اولویت ما نیز هدایت گردشگران به مناطق کمتر شناخته شده کشور است.
 
مزیت نسبی کشور ما چهار فصله بودن است

وی ایام نوروز را فرصت مناسبی برای جذب توریست خارجی خواند و گفت: مزیت نسبی کشور ما چهار فصله بودن است؛ بدین جهت می‌توان از این ظرفیت برای تولید تور‌های ارزان قیمت داخلی و خارجی استفاده کرد.

محب خدایی قیمت تور را محرک اولیه دانست و گفت: پس از ثبت نوروز و اجرای طرح نوروزگاه امسال رویه خاصی در استان‌ها اجرایی می‌شود که شامل برپایی کارناوال‌ها، ایجاد استیج‌های مشترک و مشارکت گرفتن از تمام ظرفیت‌های کشور است.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تمام بستر‌ها در اختیار شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها قرار می‌گیرد تا برنامه‌های مشترک و جذابی را برای مسافران اجرایی کنند، گفت: برپایی جشنواره اقوام و معرفی ظرفیت‌های قومی و رالی تور از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود. برخی استان‌ها همچون اصفهان، شیراز، یزد، کرمان و خراسان رضوی جزو مقاصد شناخته شده هستند، اما برخی از استان‌ها همچون همدان و کردستان نیاز به معرفی بیشتری دارند.

معاون گردشگری آژانس‌های مسافرتی که دارای بند «ب» هستند را مجاز به اعزام کاروان‌های سوریه و عتبات عالیات دانست و گفت: عملکرد این کاروان‌ها کاملا مجاز است و می‌توانند مسافر به سوریه و عتبات اعزام کنند.

توجه دادن گردشگران به فرهنگ ایرانی اسلامی

محب‌خدایی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری مذهبی در برخی از استان‌ها، اظهار کرد: در استان‌هایی که جاذبه‌های گردشگری مذهبی وجود دارد برنامه‌های خاصی مد نظر قرار گرفته شده است تا گردشگران داخلی و خارجی با مکان‌های مذهبی و مقدس آشنا شوند. همچنین در خلال تمامی برنامه‌ها، توجه دادن گردشگران به فرهنگ ایرانی اسلامی مدنظر قرار دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجرای برنامه‌های هویت محور برای کودکان طی ایام نوروز و معرفی آداب و رسوم ایرانی اسلامی به آنان خبر داد و گفت: نوروز آغاز جدیدی برای فصل گردشگری است؛ استان‌ها موظف هستند با بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به معرفی جاذبه‌های گردشگری خود در ابعاد مختلف بپردازند.
 
مدارس اجازه ارائه خدمات اسکان به غیر فرهنگیان را ندارند

 وی با بیان اینکه مدیریت هتلداران استان تهران آماده تعریف تور‌های ارزان قیمت شده‌اند، اظهار کرد: مدارس طی سال‌های گذشته در برخی موارد به ارائه خدمات اسکان در ایام نوروز به افرادی خارج از خانواده آموزش و پرورش می‌پرداختند و باعث چالش می‌شدند؛ اما طبق سیاست گذاری‌های اعمال شده در جلسه ستاد سفر طی ایام نوروز سال جاری مدارس اجازه ندارند به غیر از خانواده آموزش و پرورش به عموم افراد خدمات اسکان ارائه دهند چرا که این تهدیدی برای هتل‌ها محسوب می‌شود و این در حالی است که هتل‌ها تخفیف ۵۰ درصدی برای فرهنگیان در نظر گرفته‌اند.
 
پنجره واحد خدمات سفر در حال شکل گیری است

محب خدایی از شکل‌گیری دو سامانه جدید خبر داد و گفت: پنجره واحد خدمات سفر در حال شکل گیری است تا دسترسی به تمام آنچه در حوزه خدمات واحد نیاز است از یک پنجره انجام شود و کمک کنند که حداقل هزینه و حداکثر کیفیت در دسترس مردم باشد. ستاد سفر لینک‌های خود را اعلام کردند تا به این سامانه بپیوندند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سامانه بعدی را نظارت آنلاین معرفی و عنوان‌ کرد: در مرحله اول هتل‌ها و رستوران‌ها به این سامانه متصل می‌شوند و عموم مردم می‌توانند نقطه نظرات خود را در مورد عملکرد این اماکن به صورت آنلاین به ما اطلاع دهند.

محب خدایی با بیان اینکه تقویم گردشگری آماده دریافت ایده‌ها در زمینه گردشگری است، اظهار کرد: سعی کردیم مسیر مجوز‌ها را کوتاه کنیم و اختیار‌ها به استان‌ها داده شود تا ایده‌ها به اجرا برسند.

وی به سفر‌های راهیان نور اشاره و عنوان کرد: در استان‌هایی که جاذبه‌های دفاع مقدس وجود دارد از ظرفیت‌های هم افزا استفاده می‌شود تا گردشگران با این جاذبه‌ها نیز آشنا شوند. استان‌هایی همچون خوزستان، بوشهر،  کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری یک لکه گردشگری هستند که در این زمینه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به گردشگران داخلی و خارجی فعالیت‌های جذاب و اثرگذاری داشته باشند.  

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان سخنان خود ارزان سازی سفر را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و گفت: ارزان سازی باید با توجه به ظرفیت‌های خالی صورت گیرد به طور مثال جامعه هتلداران قصد دارند قیمت هتل‌ها را به صورت تقویمی عنوان کنند.

انتهای پیام/
captcha