درباره قول مسئولان اظهار نظر نمی‌کنم
کد خبر: 3694431
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
یک تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس:

درباره قول مسئولان اظهار نظر نمی‌کنم

گروه هنر ــ سعید سیدزاده گفت: اینکه مدیران سینما ادعا کردند سال 97 برای سینمای دفاع مقدس خوش یمن خواهد بود، ادعایی است که درباره آن اظهار نظر نمی‌کنم.

درباره قول مسئولان اظهار نظر نمی‌کنم

سعید سیدزاده تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: متاسفانه سال قبل نیز همانند گذشته دورانی خوب برای سینمای دفاع مقدس نبود برای همین هم اگر به کمیت و کیفیت آثار دقت کنید متوجه می‌شوید ما شاهد رشد محسوسی در این حوزه نبوده‌ایم، البته مسئولان سینما و تلویزیون در سخنان خود ادعا کرده‌اند که سال 97 دوره‌ای موفق برای سینمای دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: این‌که تا چه حد، ادعاهای مسئولان می‌تواند حقیقت داشته باشد برایم مشخص نیست، اما هم این‌که خواست و اراده به وجود آمده تا سینمای دفاع مقدس در سال 97 بتواند رونق داشته باشد، اتفاقی در خور توجه محسوب می‌شود که باید از آن بیشتر حمایت کرد.

این تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس جدا از امکانات، نبود اراده را ضعف رایج سینمای جنگ نام برد و گفت: در سال‌های اخیر عموماً عواملی چون سخت افزار به عنوان مشکل اصلی سینمای دفاع مقدس نام برده می‌شود، اما به عقیده من این مسئله نقش اصلی نیست، بلکه نبوده اراده جمعی، عاملی در عدم رونق سینمای جنگ است. این معضل نیز تنها به مسئولان مختص نمی‌شود، بلکه به سینماگران نیز تعمیم پیدا می‌کند.

سیدزاده تاکید کرد: یکی دیگر از شرایط موفقیت سینمای دفاع مقدس از نگاه من داشتن بصیرت است. بصیرتی که اگر باشد می‌تواند کارهای مورد نظر را از کلیشه‌های رایج رها کند، زیرا دریچه‌ای پیش روی کارگردان می‌گشاید که به او اجازه می‌دهد موضوع مورد نظر را در قالب‌های گوناگون ببیند. این گفته را در فیلم‌هایی چون «پنالتی» می‌توان مشاهده کرد.

وی اعلام کرد: تمام توان خود را گذاشته‌ام تا به زودی فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» را جلوی دوربین ببرم؛ اتفاقی که امید دارم به زودی محقق شود.

انتهای پیام

captcha