اختصاص بیش از 108 میلیارد تومان در بخش اشتغال روستایی به ایلام
کد خبر: 3694437
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
سلیمانی دشتکی خبر داد:

اختصاص بیش از 108 میلیارد تومان در بخش اشتغال روستایی به ایلام

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار ایلام گفت: بیش از 108میلیارد تومان در بخش اشتغال روستایی به استان ایلام اختصاص یافته است.

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: این اعتبارات برای تثبیت جمعیت روستاها، اشتغال روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در نظر گرفته شده است و می تواند انگیزه ی لازم برای بازگشت روستاییان مهاجرت کرده را ایجاد نماید .
وی ایجاد کارگاه های تولیدی در روستاها به جای شهرها ، ایجاد صنایع تبدیلی در کنار مزارع کشاورزی و صنایع بسته بندی را از دیگر مزایای ارائه ی تسهیلات اشتغال روستایی دانست و افزود : این تسهیلات با بهره ی بسیار پایین و مدت زمان بازپرداخت و تنفس مناسب برای روستائیان در نظر گرفته شده است .
رئیس شورای برنامه ریزی استان آمارهای ارائه شده در خصوص اشتغال فصلی را نشان گر پایین بودن اشتغال پایدار در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: شاخص هایی که در خصوص اشتغال و آمارهای آن در کشور ما مورد استفاده است با شرایط کشور تناسب ندارد و به عنوان مثال یک ساعت کار در هفته به عنوان اشتغال درکشور ما محاسبه می شود که این نوع آمار کارآیی چندانی در جامعه ما ندارد .
استاندار ایلام با تأکید بر پیگیری مصوبات جلسات تصریح کرد: ایجاد تیم های  پیگیری مصوبات در معاونت های مختلف استانداری باید در دستور کار قرار گیرد و در این رابطه می بایست با دقت و جدیت بالایی اقدام نمود .
قاسم سلیمانی‌دشتکی یکی از فعالیت‌های اشتغال‌زا را فعال نمودن ساخت و ساز در بافت فرسوده و استفاده از تسهیلات و اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه عنوان کرد .
وی ادامه داد: مشکلاتی که در استان با آن ها روبه‌رو هستیم با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان موجود است قابل حل است. بسیاری از استانها ظرفیت ها و امکانات ما را ندارند، وجود 430 کیلومتر مرز، آب‌های مرزی، زمین های مستعد ، کنگره ی اربعین و نفت و گاز و پتروشیمی و به تبع آن صنایع پایین دستی آنها هر کدام می تواند مشکل بیکاری یک استان را به تنهایی مرتفع سازد
captcha