برگزاری همایش «نقش علما در مبارزه با جریان‌های تکفیری» در ایرانشهر
کد خبر: 3694444
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

برگزاری همایش «نقش علما در مبارزه با جریان‌های تکفیری» در ایرانشهر

گروه معارف- همایش «نقش علما در مبارزه با جریان‌های تکفیری» امروز، 6 اسفندماه با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی، مقامات ارشد سپاه و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، همایش «نقش علما در مبارزه با جریان‌های تکفیری» امروز، 6 اسفندماه با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی، مقامات ارشد سپاه و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در این همایش بیان کرد: اشتراکات میان شیعه و سنی بسیار بیشتر از مسائل مورد اختلاف است، بطوری که می‌توان گفت بیش از 90 درصد معارف اهل سنت و شیعه یکسان است.
وی ادامه داد: هنر وحدت این است که انسان با وجود اختلافاتی که وجود دارد، دست برادری دهد؛ اختلافات در هر مذهب و عقیده‌ای وجود دارد، اما نباید آن را برجسته کرد، بلکه باید پذیرفت و در عین حال، برادری و وحدت را مورد تأکید قرار داد.

برگزاری همایش «نقش علما در مبارزه با جریان‌های تکفیری» در ایرانشهر

سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیز در این همایش با بیان این‌که استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان یک الگو در زمینه اتحاد و انسجام شناخته می‌شود، افزود: در دوران جنگ تحمیلی، شیعه و سنی در کنار هم برای حفظ اسلام به دفاع پرداختند و معنای واقعی اتحاد و انسجام را به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: در پاسگاه 171 میل مرزی سراوان، وقتی تروریست‌ها به پاسگاه مرزی حمله کردند، شیعه و سنی، پاسداران و بسیجیان در کنار هم بودند؛ یک تروریست صدا زد «برادران بلوچ ما با شما کار نداریم، شما این شیعه‌ها را تحویل دهید»، آن برادر اهل سنت جواب داد «ما مسلمانیم، شیعه و سنی فرقی ندارد؛ ما در کنار هم هستیم».
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق اظهار کرد: متأسفانه امروز، عده‌ای معلوم‌الحال، چه در لباس عالم دینی و چه در لباس روشنفکر، سخنرانی‌هایی می‌کنند که بر خلاف مصالح امت اسلام است و این وظیفه علمای دین است که جلوی آن‌ها را بگیرند، زیرا دشمن دلش برای شیعه و سنی نمی‌سوزد.

برگزاری همایش «نقش علما در مبارزه با جریان‌های تکفیری» در ایرانشهر

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بیان کرد: جنگی که سران کفر دارند، جنگ با اسلام است و برای تضعیف اسلام، باید میان شیعه و سنی جدایی بیندازند.
وی ادامه داد: امروز که امریکایی‌ها در جبهه سوریه و عراق متحمل شکست شدند، به دنبال ساماندهی سران داعش و انتقال آنان به دیگر کشورهای اسلامی از جمله افغانستان هستند.
بروجردی با بیان این‌که دشمنان می‌خواهند جوانان ما را از اعتقادات دینی دور کرده و از مسیر اسلام و اعتدال منحرف سازند، تأکید کرد: علما وظیفه سنگینی در روشنگری فکری و فرهنگی مردم و خنثی ساختن دسیسه‌های دشمن برعهده دارند.

انتهای پیام

captcha