فعالیت قرآنی منحصر به رده سنی خاصی نشود
کد خبر: 3694458
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

فعالیت قرآنی منحصر به رده سنی خاصی نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی- استاندار مرکزی گفت: فعالیت قرآنی و معارفی باید نسبت به جمعیت در تمام رده‌های سنی انجام شود اگر در در تربیت نیروهای متعهد و قرآنی در همه سنین توجه کنیم اهداف انقلاب محقق می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره‌های هفته قرآن و عترت استان مرکزی، امروز، 6اسفند با حضور سید علی آقازاده، استاندار مرکزی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.
آقازاده در این مراسم گفت: تبیین ارزش‌های دینی و انقلابی به دستان با کفایت جامعه قرآنی امکان پذیر است. خوشبختانه در استان مرکزی در زمینه قرآن و عترت خدمات ارزنده‌ای صورت گرفته و شایسته است این اقدامات اطلاع رسانی شود بنده به سهم خودم از زحمات جامعه قرآنی استان تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: امروز بخشی از پیام‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی به واسطه هنر به مردم منتقل می‌شود و این امر می‌تواند نقش بی بدیلی در حیات فعالیت اجتماعی و دینی داشته باشد.
آقازاده افزود: جامعه هنرمند استان مرکزی در سال‌های اخیر توانسته به موفقیت و تکامل بیشتری برسد و این امر نشان از شکوفایی جامعه دارد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی و معارفی روند رشد خوبی داشته است. بارها رهبری در فرمایشات خود بر پیشرفت علوم قرآنی تأکید کردند ازاین رو با اطاعت از امر رهبری باید در تمام شهرها و روستاها  فعالیت‌های فرهنگی قرآنی را از لحاظ کمی و کیفی گسترش دهیم.
وی با اشاره به اینکه از جامعه انقلابی انتظار می‌رود در حوزه دین و قرآن سرآمد باشد، اظهار کرد: فعالیت قرآنی و معارفی باید نسبت به جمعیت در تمام رده‌های سنی انجام شود اگر در در تربیت نیروهای متعهد و قرآنی در همه سنین توجه کنیم اهداف انقلاب محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی در رشته‌های مختلف باعث رشد کمی و کیفی حوزه قرآن می‌شود و باید در رده‌های مختلف سنی و در زمینه‌های هنری و فرهنگی توسعه یابد هنرمند با خلق یک اثر می‌تواند پیام عمیق، دقیق و تأثیرگذاری را به مخاطب القا کند.
آقازاده گفت: هنرمندان بخش نمایش می‌توانند زندگی نامه بزرگان دین همچون کربلایی کاظم ساروقی را به تصویر بکشند و اثری ماندگاری در ذهن مخاطب باقی بگذارند گاهی دیدن یک نمایش از خواندن چندین کتاب اثر بیشتر و عمیق‌تری دارد. استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: استان مرکزی پیش از اینکه استانی صنعتی و کشاورزی باشد پیشینه فرهنگی دارد، این ویژگی در کشور شناخته شده است، بسیاری از زنان و مردان بزرگ فرهنگی و دینی در این استان متولد شدند و زندگی کردند زندگی نامه هر کدام از آنها برای استان افتخار بزرگی است که باید از طریق هنر نمایش، به تصویر کشیده شود./انتهای پیام

captcha