قرآن دفترچه راهنماست
کد خبر: 3694462
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

قرآن دفترچه راهنماست

گروه فعالیت‌های قرآنی- امام جمعه شهرستان شربیان، اظهار کرد: قرآن چراغ هدایت و دفترچه راهنماست، انسان اگر بخواهد در زندگی پیش رود و سعادتمند شود باید این کتاب را که از طرف طرف خدای متعال به قلب مبارک پیامبراکرم(ص)نازل شده، مطالعه کتد.

حجت الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه شهرستان شربیان در گفت‌ و گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: قرآن چراغ هدایت و دفترچه راهنماست، انسان اگر بخواهد در زندگی پیش رود و سعادتمند شود باید این کتاب را که از طرف خدای متعال به قلب مبارک پیامبراکرم(ص)نازل شده، مطالعه کند.
وی افزود: با خواندن قرآن می توان از ابزارهای شناختی، بهتر استفاده کرد و در زندگی نیز می توان پیشرفت بیشتری کرد و خدا را بهتر بشناسیم وبر مشکلات خیلی راحت تر پیروز شد.
وی بااستناد به آیه 64 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: ای اهل کتاب! بیایید بر سر سخنی که میان ما و شما یکسان است، بایستیم که: جز خدا را نپرستیم و چیزی را شریک او نگردانیم و برخی از ما بعضی دیگر را به جای خدا به پروردگاری نگیرد.
حجت‌الاسلام منصوری ادامه داد: انسان وقتی باور داشته باشد که خداوند به تمام احتیاجات و نیاز های بندگانش و از جمله او علم و آگاهی دارد و به برآوردن همه آنها قادر است و هیچ مانعی برای او قابل تصور نیست و بخل هم ندارد و نسبت به او و همه بندگانش محبت و شفقت دارد ، چنین باورمندی با خیال راحت بر خدا توکل می کند و به هر چه به او برسد، راضی و خشنود است زیرا یقین دارد که خدا بهترین را برایش بر می گزیند.
امام جمعه شربیان با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) یادآور شد: امام علی(ع) می فرمایند: از این کتاب بزرگ آسمانی برای بیماری‌های خود شفا بخواهید و برای حل مشکلاتتان از آن یاری بطلبید؛ چرا که در این کتاب درمان بزرگ‌ترین دردهاست‌: درد کفر و نفاق و گمراهی و ضلالت‌.
وی افزود: قرآن حکیم از نظر تأثیرات خود نیز معجزه است و آن تأثیری که در قرآن هست در هیچ کتاب انسانی وجود ندارد و به وسیله همین تأثیر در دنیا منتشر و آن را روشن نموده است.
حجت‌الاسلام منصوری قرآن مجید را یگانه عامل توانگری دانست و تاکید کرد: قرآن مجید عامل صعود به بهشت، مایه خرمی دلها، دریای بیکران معرفت و یگانه عامل توانگری است که عامل اصلی هدایت گر و تربیت کنننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش های اخلاقی و انسانی است. اگر کسی بخواهد به نحو حقیقت اسلام و انسان و جهان و را بشناسد چاره ای جز مراجعه به قران مجید ندارد.

captcha