روایت سیاستمدار هلندی از لابی‌گری در ترویج اسلام‌هراسی
کد خبر: 3694467
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

روایت سیاستمدار هلندی از لابی‌گری در ترویج اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل ــ آرنود فاندور، سیاست‌مدار هلندی که پس از تولید فیلم موهن «فتنه» به دین اسلام مشرف شد، از توصیه لابی‌ آمریکایی ـ اسرائیلی برای تولید این فیلم با هدف ترویج اسلام‌هراسی پرده برداشت.

روایت سیاست‌مدار هلندی از لابی‌گری در ترویج اسلام‌هراسی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الوطن؛ آرنود فاندور، سیاستمدار هلندی و از راستگرایان افراطی پیشین پارلمان این کشور است که 5 سال پیش و پس از تولید فیلمی موهن به ساحت مقدس قرآن و رسول اکرم(ص) با عنوان «فتنه»، به دین مبین اسلام مشرف شد.

آرنورد فاندور، به تازگی گفت‌وگویی با روزنامه کویتی «الرأی» انجام داده و ضمن ابراز پشیمانی از تولید این فیلم، پشت‌پرده و شرایط تولید فیلم فتنه را تشریح کرده است.

وی گفته؛ دستور و سفارش مستقیمی برای تولید این فیلم وجود نداشت، اما لابی آمریکایی - صهیونیستی با هدف ایجاد ترس و هراس از اسلام، توصیه مؤکدی بر تولید این فیلم داشتند.

وی که اکنون مسلمان شده است، افزود: پس از تولید این فیلم، فهمیدم که جمعیت زیادی از مردم را ناراحت کرده و احساسات عمیق آن‌ها جریحه‌دار شده است. آنچه که اکنون در پی آن‌ هستم، اقدامی است هرچند اندک برای تصحیح خطای گذشته که به سبب تولید این فیلم مرتکب شده‌ام.

تهیه کننده فیلم موهن «فتنه» همچنین در خصوص نحوه مسلمان شدنش گفت: این اتفاق به یک‌باره رخ نداد و حدود یک سال و نیم پس از تولید این فیلم، در پی تحقیق و پژوهش پیرامون اسلام بودم اما انگیزه‌ای برای مسلمان شدن نداشتم و همواره این سؤال برایم مطرح بود که چگونه ممکن است، یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان پیرو دینی باشند به نحوی که ترویج‌کنندگان اسلام‌هراسی می‌گویند.

 فاندور افزود: پس از تحقیق متوجه شدم که اسلام دین خوبی است و برای هر سؤالی، پاسخی دارد و احساس کردم که زمان مسلمان شدن من است و پس از آن داستان دشوار دعوت مردم به یکتاپرستی و رنج این راه توسط پیامبر اسلام را خواندم و در این راه به ایشان اقتدا کردم.

وی گفت: پس از آن‌که مسلمان شدم، بسیاری از دوستان من، مرا ترک کرده و شغل خود را از دست دادم. اروپا در حال حاضر در یک دشمنی علنی با اسلام به سر می‌برد و اگر به جوانان اهتمام نشود، اسلام تا 30 یا 40 سال آینده در اروپا کم‌رنگ خواهد شد.

انتهای پیام

captcha