آثار هفته قرآن و عترت در جامعه باشد نه روی کاغذ
کد خبر: 3694468
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
فرصتی که باید غنیمت شمرد

آثار هفته قرآن و عترت در جامعه باشد نه روی کاغذ

گروه فعالیت‌های قرآنی- هفته قرآن و عترت بهانه‌ای برای فعالیت‌های بیشتر و هدفمندتر در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اهل‌بیت در جامعه است که امیدواریم بازخورد آن را نه در روی کاغذ بلکه در فضای جامعه به نظاره بنشینیم.

به گزارش ایکنا از قزوین، چند سالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته‌ای را با نام «هفته قرآن و عترت» در دهه دوم اسفند نام‌گذاری کرده و استان‌ها در طول این هفته به برگزاری برنامه‌های مختلف با رویکرد قرآنی در سطح استان خود مبادرت می‌کنند.
هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت ایجاد یک جریان و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی و سیره اهل‌بیت در جامعه است که باید بازخورد آن را برای ارتقاء فرهنگ قرآنی و دینی مورد توجه قرار داد.
در حال حاضر در استان‌های البرز، فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، مازندران، اصفهان، سمنان، هرمزگان، مرکزی، خوزستان «هفته قرآن و عترت» را برگزار می‌شود.
در اکثر استان‌هایی که این هفته را مورد توجه قرار می‌دهند تلاش می‌شود ماحصل و تولیدات در بخش فرهنگ، هنر، اقتصاد، سبک زندگی در طول یک‌ساله گذشته در حوزه قرآن و عترت معرفی شود.
هفته قرآن و عترت در قزوین برگزار می‌شود
در استان قزوین نیز برای نخستین بار قرار است هفته قرآن و عترت از ۱۰ تا ۱۶ اسفندماه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شود؛ در این هفته برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری جشنواره‌های رسانه و مطبوعات، محفل انس با قرآن، تلاوت قرآن کریم، آواها و نغمه‌های دینی، خوشنویسی، نمایش خیابانی، محفل شعر و داستان قرآنی، هنرهای نمایشی، هنرهای ادبی، هنر سینما، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نسبت به کشف استعدادهای هنری پیش‌بینی شده است.
تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت قزوین
افتتاح نمایشگاه آثار موضوعی خوشنویسی، تجسمی و عکس ساعت ۱۱ صبح روز ۱۰ اسفندماه در گالری استاد محصص قزوین
برگزاری محفل انس با قرآن و تجلیل از خادمان یازدهم اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرستان آبیک
محفل شعر و داستان قرآنی در ساعت18:30 روز ۱۲ اسفندماه در سالن جنبی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین هم‌زمان با برپایی نمایشگاه کتاب
اجرای نمایش خیابانی با موضوع عترت و قرآن و مضامین دینی در ساعت ۱۷ روز ۱۳ اسفندماه در محوطه نمایشگاه بین‌المللی قزوین
همایش تجلیل از خانواده شهدا، حافظان و فعالان قرآنی استان در ساعت ۱۶ روز ۱۴ اسفندماه در سالن شهید امامی استانداری قزوین
محفل انس با قرآن و تجلیل از خادمان قرآنی در روز ۱۵ اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد چهارده معصوم شهرستان بوئین‌زهرا
مراسم اختتامیه جشنواره‌های فرهنگی و هنری اولین هفته قرآن و عترت استان قزوین در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۶ اسفندماه در محل نمایشگاه بین‌المللی قزوین
بازخورد برنامه‌ها هفته قرآن و عترت روی کاغذ نباشد!
امسال برای نخستین بار در استان قزوین این هفته مورد توجه جدی قرار می‌گیرد، بی‌شک انتظار جامعه قرآنی از دست‌اندرکاران فرهنگی استان برگزاری هر چه باشکوه آن و مشارکت جدی همه دستگاه‌های اجرایی، مردم، روحانیت، مسئولان و فعالان قرآنی استان با به‌کارگیری توان و امکانات خود در برگزاری برنامه‌های این هفته خواهد بود.
ظرفیت‌های قرآنی و دینی بسیار است لذا باید برای بهره‌مندی هرچه‌بهتر و مطلوب‌تر از این فضا گام‌های بلندتری برداشته شود تا راه‌گشای برنامه‌های آینده در این عرصه باشد.
امید است هفته قرآن و عترت بهانه‌ای برای فعالیت‌های بیشتر و هدفمندتر در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اهل‌بیت در جامعه باشد و بازخورد آن را نه در روی کاغذ بلکه در فضای جامعه به نظاره بنشینیم.

گزارش از رقیه ملاحسنی

انتهای پیام

captcha