ارسال 2 هزار و 346 اثر هنری به دبیرخانه هفته قرآن و عترت استان مرکزی
کد خبر: 3694477
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
شریفی خبر داد:

ارسال 2 هزار و 346 اثر هنری به دبیرخانه هفته قرآن و عترت استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اولین هفته قرآن و عترت استان در 23 رشته هنری برگزار و 2 هزار و 346 اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه این هفته ارسال شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 6 اسفند در آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره‌های هفته قرآن و عترت استان مرکزی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد گفت: اولین سال برگزاری هفته قرآن و عترت استان با استقبال خوب هنرمندان و جامعه قرآنی مواجه شد.
وی تصریح کرد: هفته قرآن و عترت در 23رشته هنری با مضامین قرآنی و مسابقات در رشته‌های مختلف برگزار شد، 2هزار و 346 اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه هفته قرآن ارسال شد. جهت رؤیت آثار برگزیده 7نمایشگاه در بخش‌های خوشنویسی و نقاشی خط، طراحی پوستر، تصویرسازی، کاریکاتور، نقاشی، عکس و هنرهای دستی برپا شده است.
شریفی ادامه داد: آثار ارسالی در بخش‌های مختلف جشنواره توسط 47نفر داوری شد، هنرمندان از برگزاری جشنواره با مضامین قرآنی و دینی استقبال بسیار خوبی داشتند.
وی اظهار کرد: تعامل دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های قرآنی بسیار خوب است، برای بهره‌مند شدن از مفاهیم قرآن و کاربردی کردن آن در اجتماع باید بر توسعه محافل و جلسات قرآن بیفزاییم.
شریفی گفت: قرآن مهمترین عامل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، آیات کاربردی قرآن باید به صورت‌های مختلف در ذهن مخاطب نقش ببندد و منتقل شود./انتهای پیام.

captcha