تأکید بر آسیب‌ها و تهدیدهای دشمن در عرصه ادبیات
کد خبر: 3694478
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

تأکید بر آسیب‌ها و تهدیدهای دشمن در عرصه ادبیات

گروه ادب ــ ‌دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سه مورد از دیدارهای خود بر لزوم توجه به آسیب‌هایی چون دنیاطلبی، ضعف ایمان و‌ سوء عملکرد در حوزه ادبیات تأکید داشتند.

تاکید بر آسیب‌ها و تهدیدهای دشمن در عرصه ادبیات

به گزارش ایکنا؛ علیرضا مختارپور،‌ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نشست مقابله با تحریف تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی با توصیه به نویسندگان و کارشناسان به اینکه سه متن از بیانات رهبر معظم انقلاب را بخوانند، اظهار کرد: این متون به بیانات ایشان در دیدارهای 15 اسفند سال 77، 14 بهمن 94 که به دیدار با کارشناسان شورای امنیت ملی مربوط می‌شود و مفهوم هندسه را با توجه به بیانات امام خمینی (ره) در صحیفه سجادیه تبیین کردند و دیدار 29 بهمن سال 96 مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه سه سخنرانی به تبیین طرح مشخصی کمک می‌کند، به صحبتی از رهبر معظم انقلاب که هنوز منتشر نشده است اشاره و عنوان کرد: این متن مربوط به 32 سال پیش است که در سال 64 بیان کرده‌اند و به دوره ریاست جمهوری ایشان باز می‌گردد. تعابیر من از این سخنان به این شرح است که انقلاب ساختمانی نیست که ساخته و سپس رها شود و هر زمان که خراب شد نیازمند تعمیر باشد.

مختارپور در ادامه تعبیر خود از این متن گفت: انقلاب زنده است و با غفلت در معرض آسیب، بیماری، مرگ و میر قرار می‌گیرد. انقلاب اگر توقف کند به معنی عقب‌گرد است و عقب‌گرد به معنی مرگ انقلاب است. در این راستا شرط زنده ماندن انقلاب، آن است که تهدیدها شناسایی شود.

وی ادامه داد: اولین تهدید در این راستا گم کردن ایدئولوژی انقلاب است. آفت نسل جدید حتی مدیران فرهنگی، کارشناسان و سازندگان محصولات فرهنگی در هر زمینه،‌ بی‌توجهی به معارف اسلامی و انقلابی و مطالب معرفتی است.

مختارپور اظهار کرد: چند آفت برای انقلاب شمرده شده است که اولی آن است که از نقش سازنده اسلام در انقلاب غفلت شود. دومین تهدید در این راستا فراموشی در حرکت داشتن انقلاب است. همچنین سومین مورد،‌ آفتی است که بسیار جالب است و آن اینکه از آفت‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند غفلت شود.

وی در ادامه این مطلب گفت: این توضیحات در سخنان معظم‌له طی سه متن یاد شده مطرح شده است که ضعف ایمان،‌ سوءعملکرد و دنیا طلبی از آن جمله است. متاسفانه به گفتارها توجه نمی‌شود و در زمینه مبانی معرفتی دچار آسیب هستیم.

مختارپور ادامه داد: یک آسیب که به نظرم می‌رسد این است که ما به زبان این نسل به نگارش کتاب نمی‌پردازیم. کلمات باید برای نسل امروز تشریح شود. نباید اهل قلم خود برای خود کتاب چاپ و مطالعه کنند. این حصار باید شکسته شود.

 انتهای پیام

captcha