گلایه‌های برادر مرحوم ولیزاده از مشکلات هنرمندان کاتب قرآن
کد خبر: 3694484
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

گلایه‌های برادر مرحوم ولیزاده از مشکلات هنرمندان کاتب قرآن

کاتب ممتاز قرآن کریم گفت: متأسفانه به دلیل عدم حمایت از کاتبان قرآن این عزیزان با مشکلات متعددی روبرو هستند و آثار خلق شده توان اصلی آنها نیست بلکه تولیداتی جسته و گریخته است.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: رضا ولیزاده کاتب قرآن کریم و برادر مرحوم عباس ولیزاده گفت: برادرم که از میان ما پر کشید یکی از هنرمندان باارزش کشور بود و آثارش ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: متأسفانه هنرمندان کشور خصوصاً کاتلان و خوشنویسان با مشکلات متعددی روبرو هستند و برادرم هم از این قاعده مستثنی نبود، به صراحت عرض می‌کنم علت سکته برادرم مشکلات مالی، شغلی و معیشتی بود.

وی اظهار داشت: کتابت قرآن موهبات، نعمات و برکات زیادی در زندگی شخصی ما داشته است اما به لحاظ امرار معاش مشکلات زیادی داریم؛ متأسفانه ما کاتبان قرآن باید به صورت خودجوش، فعالیت‌های جسته و گریخته خودمان را در زمینه کتابت قرآن ادامه دهیم و درواقع آثاری که خلق می‌شود نهایت توان و هنر ما نیست. کسانی مثل من و برادرم با سختی‌های زیاد در این کار مانده‌ایم چرا که با مشکلات مالی، معیشتی و مشکلات شغلی کتابت قرآن کریم عملاً اداره زندگی سخت است.

برادر دوقلوی مرحوم ولی‌زاده عنوان کرد: چند وقت پیش به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نامه‌ای در قالب درد دل و گلایه نوشتم، بعد از مدت‌ها رفت و آمد و پیگیری آخرین جوابی که گرفتم این بود: ما برای شما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و عملاً این نامه، هیچ تأثیری و عکس‌العملی در پی نداشت.

وی ابراز داشت: من و برادر مرحومم حدود 16-17 سال است که کتابت قرآن کریم را انجام می‌دهیم و جزو کاتبان ممتاز قرآن کریم در کشور هستیم لذا انتظاری که از مسئولان قرآنی کشور داریم این است که به مشکلات معیشتی و مسائل واقعی جامعه قرآنی رسیدگی شود.

ولیزاده تصریح کرد: مگر ما در شعارهایمان نمی‌گوییم این مملکت، مملکت قرآن و مملکت امام زمان است اما به لحاظ ثبات شغلی، بیمه و آینده شغلی هیچ تمرکز و ذهنیتی درستی نداریم؛ آینده همیشه برای ما مبهم است، از مسئولان و دست‌اندرکاران امور، انتظار داریم که آرامش فکری و امنیت شغلی ما تثبیت شود.

انتهای پیام

captcha