وجود 100 هزار مستمری بگیر کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3694492
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵

وجود 100 هزار مستمری بگیر کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۱۰۱ هزار خانواده مستمری بگیر در دو بخش مستمری بگیر و چند خدمتی در استان وجود دارد که یک خانواده بزرگی است، گفت: خیرین نیازهای اولیه خانواده را فراهم می‌کنند تا امنیت در شهر ایجاد شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدکلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰۱ هزار خانواده مستمری بگیر در دو بخش مستمری بگیر و چند خدمتی در استان وجود دارد که یک خانواده بزرگی است، گفت: خیرین نیازهای اولیه خانواده را فراهم می‌کنند تا امنیت در شهر ایجاد شود.

وجود 100 هزار مستمری بگیر کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی

وی، افزود: جشن خودکفایی پنج هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان، ۱۴ اسفند ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

کلامی، در خصوص برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان نیز افزود: در برنامه داریم طی سه سال آینده در مجموع ۱۹ هزار شغل ایجاد کنیم و همچنین هدف‌گذاری ما برای سال آینده ایجاد ۷ هزار شغل برای مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، در مورد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تشریح کرد: شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند به ترتیب نسبت به سرانه جمعیتی‌شان بیشترین مددجویان را داشته و بستان آباد و تبریز نیز کمترین جمعیت تحت پوشش را نسبت به سرانه جمعیتی‌شان دارند.

کلامی تصریح کرد: در سال گذشته میزان صدقات ۱۰ میلیارد تومان بود که امسال این میزان به ۱۲ میلیارد تومان رسیده به طور متوسط هر ماه یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان درآمد صندوق‌های صدقات است، متاسفانه این ماه با برش صندوق‌ها این درآمد صدقات به ۹۲۰ میلیون تومان رسید.

وی در ادامه با تشریح فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان افزود: ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی، تعمیر و بهسازی ۱۶ هزار واحد مسکونی، اعطای هزینه درمانی برابر با ۱۱ میلیارد تومان، پرداخت ماهانه ۱۲ میلیارد مستمری، ایجاد پنج هزار شغل و هزار مورد شغل‌یابی و... گوشه‌ای از فعالیت‌های این کمیته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به وجود ۵۶ هزار حامی ایتام در استان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد استان هدف‌گذاری کرده تا طی سه سال آینده، تمام مددجویان فاقد مسکن را صاحب خانه کند.

کلامی، با بیان این‌که پرجمعیت‌ترین خیریه استان دو هزار خانوار تا ۱۰۱ هزار خانوار فاصله دارد، تاکید کرد: موسسات خیریه کمک حال ما بوده‌اند و ما نیز حتی ۱۰ درصد درآمد صندوق‌ها را صرف تعامل با خیریه‌ها می کنیم.

captcha