کار قرآنی، اهم فعالیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3694507
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

کار قرآنی، اهم فعالیت‌های فرهنگی است

گروه‌ فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های کار فرهنگی، کار قرآنی است که هر چه پیش می‌رویم احساس می‌کنیم باید بیشتر در حوزه قرآن تلاش کنیم.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد علی انصاری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صبح امروز یکشنبه 6 اسفندماه در نشست خبری برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: قرآن به‌عنوان کتاب هدایت و زندگی، تنها کتاب آسمانی می‌باشد که به عنوان یک معجزه بزرگ، تحریفی در آن ایجاد نشده است و ما افتخار می‌کنیم که معجزه پیامبر ما قرآن است.
وی افزود: افتخار نظام و مردم ما این است که همه دستورات زندگی را از قرآن فرا می‌گیریم و نظام ما برپایه دستورات قرآنی تشکیل شده و این روند همچنان نیز باید ادامه پیدا کند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های کار فرهنگی، کار قرآنی است که البته در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، اقدامات، تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی در این حوزه انجام شده است و هر چه پیش می‌رویم احساس می‌کنیم باید بیشتر در حوزه قرآن تلاش کنیم.
انصاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار گسترش فرهنگ قرآن که به‌حق، به عنوان شاگرد مکتب امام خمینی این نهضت بزرگ را هدایت می‌کنند، بارها توصیه‌های زیادی در خصوص گسترش برنامه‌های قرآنی کرده‌اند برای مثال ایشان توصیه کردند که ما باید حداقل ۱۰ میلیون نفر حافظ کل قرآن در کشور داشته باشیم.
وی ادامه داد: به‌حمدالله همه بخش‌های کشور در این خصوص تلاش می‌کنند که نمونه بارز آن برگزاری آزمون بزرگ حفظ و مفاهیم قرآن است که اکنون شانزدهمین دوره آن برگزار می‌شود.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آزمون امسال اتحاد، همدلی، هماهنگی و اجرای مشترک این رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی توسط متولیان مربوطه یعنی وزارت ارشاد و سازمان اوقاف است، زیرا در دوره‌های قبل آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط دستگاه‌های مختلف به‌صورت مجزا برگزار می‌شد.

captcha