ثبت‌نام ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر از استان اصفهان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3694555
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

ثبت‌نام ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر از استان اصفهان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر از استان اصفهان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام صادقی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان امروز یکشنبه 6 اسفندماه در نشست خبری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌ نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در بین موسسات و مراکز قرآنی، به‌روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این آزمون است.
وی افزود: شرکت کنندگان این آزمون در 24 رشته شامل حفظ 1جزء، 2جزء، 3 جزء، 5 جزء، 10جزء، 15جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن، حفظ سوره‌های واقعه و ملک؛ حفظ موضوعی 150موضوع، 300 موضوع، 120موضوع و365 موضوع؛ ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در سطح یک و دو؛ تدبر در قرآن کریم و معارف اهل بیت؛ مفاهیم صحیفه سجادیه و خطبه فدکیه؛ انس با قرآن به صورت الکترونیک و درک معنا و تدبر در قرآن به صورت الکترونیک به رقابت می‌پردازند.

استان اصفهان به لحاظ تعداد شرکت کنندگان، رتبه دوم کشوری را کسب کرده است

مدیرکل اوقاف اصفهان با بیان اینکه این آزمون به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در 10 اسفندماه به‌همت وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و موسسات قرآنی برگزار می‌شود، بیان کرد: این آزمون در 24 منطقه استان و در شهر اصفهان نیز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
صادقی با بیان اینکه آزمون شفاهی این دوره از مسابقات 12 تا 18 اسفندماه در سراسر استان برگزار می‎شود، ادامه داد: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 70 از صد نمره و در آزمون شفاهی 75 از صد نمره است.
وی با بیان اینکه 241 هزارو 211 نفر در کل کشور برای شرکت در شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در استان اصفهان نیز ۲۹ هزارو ۳۴۸ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 23 هزارو 533 نفر بانوان و 5هزارو 815 نفر آقایان هستند. استان اصفهان به لحاظ تعداد شرکت کنندگان، رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در بخش کتبی در کل استان 20 هزار و794 نفر و در بخش شفاهی  8 هزارو553 نفر هستند، ادامه داد: بیشترین تعداد شرکت کننده در بخش کتبی از شهرستان اصفهان و کاشان و بیشترین آمار شرکت کنندگان در بخش شفاهی به ترتیب از اصفهان، شاهین‌شهر و کاشان هستند.
وی در پایان تصریح کرد: امسال تعداد شرکت کنندگان در این آزمون به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده است، ولی با توجه به اینکه امسال این مسابقات به صورت مدغم و بین همه موسسات برگزار می‌شود، نمی‌توان درصد دقیقی از میزان افزایش شرکت کنندگان ارائه داد.
صادقی گفت: مسن‌ترین شرکت کننده در این آزمون ۷۶ ساله در رشته حفظ ۵ جزء و خردسال‌ترین شرکت کننده، ۳ ساله در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha