برگزاری نخستین نشست ستاد اعتکاف در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3694583
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
حجت الاسلام مرتضوی خبر داد:

برگزاری نخستین نشست ستاد اعتکاف در چهارمحال و بختیاری

برگزاری نخستین نشست ستاد اعتکاف در چهارمحال و بختیاری گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین نشست ستاد ساماندهی اعتکاف در این استان خبر داد و گفت: 170 مسجد در سراسر استان امسال میزبان معتکفین خواهند بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد اعتکافِ سال 96 استان با اشاره به وضعیت جامعه‌ی امروزی از نظر رشد فساد و معضلات اجتماعی و اثرات مخرب فضای مجازی گفت: تنها راه نجات از این منجلاب ها و رهایی، فقط پناه بردن به اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم است .
حجت الاسلام مرتضوی گریزی هم به مسائل روز جامعه و اغتشاشات اخیر در شهر تهران کرد و افزود: فرقه هایی که متأسفانه بر اثر بیراهه رفتن عده ای در کشور ایجاد شده، با وجود احکام مخالف اسلام، بد تر به اعتقادات مردم ضربه می زند.
وی ادامه داد: دراویش با مسجد و مدرسه و علم آموزی مخالف هستند و همه چیز را در کسب معارفی می داند که از دل انسان برمی خیزد و این در حالی است که در سوره ی قلم به ارزش علم اشاره شده و در روایات متعددی در باره ی علم آموزی صحبت به میان آمده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه اعتکاف فصل و زمانی است برای خود شناسی و خودسازی و تجدید قوا در برابر تفکرات غلط، گفت: در عین حال که اعتکاف امری مستحب است اما برای زمانه ی ما نسخه ی شفا بخش مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
حجت الاسلام مرتضوی افزود: بهار امسال با فصل نیایش آغاز می شود و ماه های رجب، شعبان و رمضان با فصل بهار همراه هستند و اعتکاف امسال هم از یازدهم تا 13 فروردین 97 با برنامه ریزی و هماهنگی و انسجام فعالان فرهنگی و ادارات مرتبط انجام و برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: همزمانی این ایام با تعطیلات ایام نوروز باعث نمی شود که اعتکاف امسال ترک شود و اتفاقا به نظر می رسد با شور و استقبال بیشتری هم همراه خواهد بود، در حالی که پیش بینی می شود 170 مسجد شهری و روستایی امسال میزبان معتکفین باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی از آمار شرکت کنندگان اعتکاف در سال گذشته هم خبر داد و گفت: در سال گذشته 13166 نفر در 169 مسجد استان چهار محال و بختیاری با حضور 228 مبلغ و مبلغه برگزار شد که بیشترین آمار شرکت کننده مربوط به شهرستان شهرکرد با 4671 نفر و کمترین آمار مربوط به شهرستان کوهرنگ با 305 نفر بوده است.
حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه استقبال خواهران در برنامه های مذهبی در استان بسیار خوب است، افزود: شرکت کنندگان خواهر 10185 نفر و بردار2981 نفر ، شرکت کنندگان در مساجد شهری 9479 نفر و در مساجد روستایی 3678، افراد مجرد 8016 نفر و افراد متأهل 5150 نفر بوده اند.
یادآور می شود: این نشست یکشنبه 6 اسفند 96 در تالار جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری برگزار شد.

captcha