آرامش و خوشی همراه با زندگی زاهدانه در سیره رفتاری آیت‌الله عبادی
کد خبر: 3694656
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد:

آرامش و خوشی همراه با زندگی زاهدانه در سیره رفتاری آیت‌الله عبادی

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: آیت‌الله عبادی نشان داد انسان می‌تواند در یک زندگی ساده، آرامش و خوشی خود را تأمین کند و این آرامش، حاصل تجرد از بسیاری از موقعیت‌ها و افزون‌طلبی‌ها است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در مراسم یادبود چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد و آغاز فعالیت ستاد مردمی پانزدهمین سالگرد ارتحال آن مرحوم که شامگاه، ششم اسفندماه در بیت آن مرحوم برگزار شد، چنین اقداماتی را ارزشمند عنوان کرد و گفت: انسان با یادکردن از گذشتگان، گاهی گذشته برایش ترسیم می‌شود، اما با یادکردن از برخی افراد، امروزش را تجسم می‌کند و آیت‌الله عبادی از این دسته افراد بود.
وی ادامه داد: با یاد کردن برخی افراد، عمر باارزش وی در برابر انسان مجسم می‌شود و اگر امروزش را با آن تطبیق نکند، باید به فکر اقداماتی باشد و تصویری که ما از آیت‌الله عبادی ترسیم می‌کنیم، بسیار قابل توجه در عرصه فری و اجتماعی زندگی‌مان است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: مشکل ما این است که نگاه‌مان به بالا است و فکر می‌کنیم پول، قدرت و... زندگی ما را بهتر می‌کند، در حالی که اینطور نیست و آیت‌الله عبادی مصداقی از فرمایش حضرت علی(ع) با این مضمون است که فرمودند در امر دنیا به پاین تر از خود و در امر آخرت به بالاتر از خود بنگر، هستند.
زهد و ساده زیستی، از صفات آیت‌الله عبادی
وی افزود: اگر بنا باشد آرایش‌های زندگی را در شکل پیرایش دربیاوریم، آرامش و اطمینان خاطرمان بیشتر است وآیت‌الله عبادی نشان داد انسان می‌تواند در یک زندگی ساده، آرامش و خوشی خود را تامین کند و این آرامش، حاصل تجرد از بسیاری از موقعیت‌ها و افزون‌طلبی‌ها است و زندگی ساده مرحوم عبادی این مسئله را تداعی می‌کند.
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: در بحث زندگانی جمعی، ما از حدود 55 سال پیش با آیت‌الله عبادی ارتباط داشتیم و وضعیت زندگی و روحیه ایشان برای من مورد توجه است، حتی من در سفر مکه که با ایشان همسفر بودم، مشاهده کردم که ایشان روحیه طلبگی و زهدشان را به همان شکل حفظ کرده‌اند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه این شخصیت‌ها برای ما یک تابلو در زندگی هستند، اذعان کرد: از دیگر صفات آن مرحوم صداقت و استقامت بود و آن مرحوم در حوزه مسائل سیاسی، در یک مسیر واحد قرار داشت و هیچ گاه نشد برای جلب نظر دیگران یا موقعیت یا مسائل دیگر در فعالیت‌های سیاسی پس و پیش شود.
مسیر سیاسی آیت‌الله عبادی، ثابتِ مستقیم بود
وی با تاکید بر اینکه خط آیت‌الله عبادی در مسیر سیاست، خط ثابت مستقیم لایتغیر بود، ابراز کرد: مهم این است که فرد در جریان فعالیت‌های مختلف اجتماعی قرار گیرد اما از خط حقیقی و اصلی‌اش منحرف نشود و این ثبات و استقامت آن مرحوم در یک خط سیاسی، باید برای ما نصب‌العین شود.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به خوابی که در آن شهید بهشتی و جایگاه دیگر شهدا را دیده بود، مطرح کرد: در خوابی، شهید بهشتی را دیدم، مکانی را به من نشان دادند که همه شهدا در آنجا هستند و من آیت‌الله عبادی را هم در میان آن شهدا دیدم.

انتهای پیام

captcha