یادواره 37 شهید بخش ماماهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3694904
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

یادواره 37 شهید بخش ماماهان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: رییس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان فامنین از برگزاری یادواره 37 شهید والامقام شهر ماماهان همزمان با ایام وفات حضرت ام‌البنین(س) خبر داد.

ایرج نادری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فامنین در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: یادواره شهدای ماماهان پنجشنبه 10 اسفند ساعت 9:30 صبح در این روستا برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم با سخنرانی سرتیپ پاسدار حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.
نادری افزود: این آیین در شب وفات حضرت ام‌البنین(س)، مادر حضرت عباس(ع) و بانوی بزرگواری که 4 فرزند خود را برای دفاع از دین و ولایت در دشت کربلا تقدیم کرده با مرثیه‌سرایی حاج «سید حسین محمودی» برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ماماهان یکی از بخش‌های قدیمی استان همدان است که در شمال شرق این استان واقع شده است بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ با ادغام شدن دو شهر کوچک ماماهان و فامنین این دو شهر کوچک به شهری بزرگ تبدیل شد و با موافقت هیئت وزیران از بخشداری به فرمانداری ارتقا پیدا کرد و در تقسیمات کشوری به عنوان شهرستان تغییر یافت، هم اکنون ماماهان و فامنین با پیوستن به یکدیگر مرکز این شهرستان را تشکیل می دهند.
نادری با اشاره به اینکه در حال حاضر ماماهان نزدیک به شش هزار نفر جمعیت دارد گفت: ماماهان در ۱۳۵ کیلومتری جادهٔ ساوه به همدان و در ۵۵ کیلومتری همدان واقع شده‌است مردم ماماهان به زبان ترکی آذربایجانی با گویش همدانی سخن می گویند .
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم متدین شهر ماماهان در دوران دفاع مقدس 37 شهید به نام‌های اصغر وکیلی، احمد مؤمنی، احمد رستمی، محمود رزاقی، اصغر قربانی، محمد ولی پور، مسلم جهانی، احمد زهره، وهب مرادی، هادی شمائی، یوسف جعفری، یوسف اکبری، علی قربانی، یدالله بداغی، محمود سلیمانی، سید حسن عقیلی، علی حسین حسنی، علی احمدی، علی طاهری، علی دروندی، میرزا آقا کرمی، غلامرضا خوشبه، علی مولوی، محسن رشیدی، محمد قربانی، فتحعلی هاشمی، سلطانعلی اکبری، اسدالله قربانی، حاجعلی حجتی، حبیب‌الله قربانی، رضا اکبری، حسین کاظمی، جمشید حسنی، علی حیدری، حسین رستمی، رضا رسولی ورضا عسگری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ است

گفتنی است؛ هر ساله مراسم گرامیداشت ایثار و دلاورمردی‌های شهدای این بخش برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha