افزايش كيفيت برگزاری مراسم اربعين/ آیا روادید الکترونیک صادر می‌شود
کد خبر: 3695003
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

افزايش كيفيت برگزاری مراسم اربعين/ آیا روادید الکترونیک صادر می‌شود

گروه جامعه ــ در ديدار سفير عراق در تهران با رئيس ستاد مركزی اربعين، دو طرف بر استفاده از تجارب سال‌های اخير در برگزاری مراسم اربعين سال آينده و حركت به سمت كيفی كردن برنامه‌ها اعزام زائران تأكيد كردند.

افزايش كيفيت برگزاری مراسم اربعين/ آیا روادید الکترونیکی صادر می‌شود؟

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پايگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، ذوالفقاری معاون امنيتی و انتظامی وزير كشور و رئيس ستاد مركزی اربعين در اين ديدار سيد راجح الموسوی سفير عراق در تهران برگزاری جلسات مستمر با سفير عراق در تهران را نتیجه بخش و كاربردی خواند و با اشاره به برگزاری مطلوب مراسم اربعين امسال افزود: در اربعين امسال توانستيم قوانين و مقررات مرزی را بطور كامل اجرا كنيم و برگزاری مراسم اربعين در چنين ابعادی افتخاری بزرگ برای دولت و ملت دوست و همسايه، عراق است.

رئيس ستاد مركزی اربعين حسينی با بيان اينكه در مرحله‌ای قرار داريم كه می‌توانيم امور مربوط به مراسم اربعين سال آينده را كيفی‌تر پيگيری‌كنيم، افزود: تجربه خوب دو كشور، آماده سازی برخی زيرساخت‌ها در مرزها، رعايت قوانين و مقررات از سوی زائران و هماهنگی بيشتر با دولت عراق، نويد بخش آمادگی لازم برای برگزاری هر چه شايسته‌تر مراسم اربعين سال آينده خواهدبود.

وی با اشاره به ضرورت تسريع در آماده سازی و نهايی كردن متن تفاهم نامه وزيران كشور ايران و عراق در خصوص اربعين گفت:‌ برای رفع مشكلات زمينه لازم فراهم شده است و در آينده نزديك برنامه‌ريزی لازم برای امضای تفاهم نامه ياد شده صورت خواهدگرفت.

ضرورت صدور رواديد الكترونيكی برای اربعین

ذوالفقاری در اين ديدار هچنين بر ضرورت صدور رواديد الكترونيكی تأكيد كرد و با اشاره به ضرورت بازگشائی بازارچه های مرزی دو کشور در منطقه اقلیم کردستان عراق و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان دو کشور، از سفیر عراق خواست هماهنگی لازم را با دولت مرکزی عراق در این خصوص انجام دهد.

سيد راجح‌الموسوی، سفير عراق در تهران نيز با قدردانی از حسن همكاری و روابط صميمانه دو كشور ايران و عراق گفت:‌ مقام معظم رهبری از كشور ما به عنوان عراق عزيز نام بردند در حالیكه چنين تعبيری تاكنون برای ساير كشورهای دوست جمهوری اسلامی ايران از سوی ايشان به كار برده نشده است. ضمن اينكه ايشان برگزاری مراسم سالانه اربعين با اين كيفيت و ابعاد را معجزه ناميدند.

وی گفت:‌ اين موفقيت بزرگ با لطف خداوند و همكاری ستاد مركزی اربعين به دست آمد و آمادگی داريم از اين تجاب موفق در برگزاری مراسم اربعين آينده استفاده كنيم.

سفير عراق در تهران با اشاره به لزوم پيگيری تصويب مفاد تفاهمنامه همكاری وزرای كشور ايران و عراق در دولت مركزی كشور متبوع خود گفت: اميدوارم اين تفاهم نامه هر چه سريعتر به امضای مقامات دو كشور برسد تا بتوانيم به طور عملی در برگزاری مراسم اربعين سال آينده از آن بهره برداری كنيم.

در اين ديدار همچنين مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مديركل مرزی وزارت كشور نماينده سفير عراق و نمايندگانی از نهادهای مرتبط با برگزاری مراسم اربعين، مسائل با قيمانده في‌مابين بررسی، و نتايج آن در تفاهم نامه ياد شده اعمال شود.

انتهای پیام/

captcha